شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید رضائی بیگلر-مسعود
 شهید مسعود رضایی بیگلر

نام پدر: ابوالقاسم
تاریخ تولد: 1-12-1347 شمسی

محل تولد: تهران

سن:20

دیپلم

تاریخ شهادت : 29-2-1367 شمسی
محل شهادت : پنجوین

عملیات بیت‌المقدس 5

گلزار شهدا:جاویدالاثر


زندگینامه شهید مسعود رضائی بیگلر
 

شهید مسعود رضایی در اول اسفند ماه سال 1348 در شهر تهران دیده به جهان گشود. او در خانواده‌ای مذهبی به همراه یک خواهر و دو برادر خویش رشد یافت و در همان اوان کودکی علاقه ی فراوانی به ائمه اطهار از خود نشان می‌داد. دوران ابتدایی را در ولدآباد بزرگ در مدرسه 22 بهمن به اتمام رساند و دوران راهنمایی را در مدرسه‌ای که در کارخانه قند واقع شده بود درس خوانده و دوران دبیرستان را در مدرسه ی شهدای کرج به پایان رساند.
از لحاظ درسی خوب بود و با نمرات عالی شد. او در حین تحصیل علم نزد پدر بزرگوارش تراشکاری را یاد گرفت و به پدر و ماردش کمک می‌کرد. او دارای اخلاقی نمونه بود که با کوچک‌ترین غم مردم غمگین می‌شد و با خوشحالی آنها شاد می‌گشت.


او به کارهای هنری و فنی از قبیل تراشکاری، نقاشی، خطاطی و شعر علاقه ی وافری داشت و در اوقات فراغت خویش مشغول مطالعه کتاب‌های درسی و هم‌چنین کتاب‌های مذهبی بود. در تیم‌های ورزشی فوتبال و ... نیز که در شهر برگزار می‌شد شرکت می‌کرد و به ورزش علاقه داشته و به همراه ورزشکاران محله در مسابقات شهری شرکت می‌کرد.


او درباره ی جنگ تحمیلی ایران و عراق به پدر بزرگوارش می‌گفت: اگر ما کوتاهی کنیم و به جبهه نرویم، دشمن زن و بچه ی مردم را قتل عام کرده و به آنها تجاوز می‌کند و من باید به خاطر اسلام و به خاطر کشورم و ناموسم به جبهه بروم.

دیپلم را تازه گرفته بود که دفترچه ی اعزام به خدمت را داوطلبانه گرفت و با اجازه پدر و مادرش به جبهه اعزام شد. شهید آموزش تکاوری را به مدت 3 ماه در علی‌آباد شهر قم سپری کرد و مدت چهار ماه در عجب‌ شیر تبریز آموزش دید. بعد از آموزش به بانه و از آن‌ جا به مریوان اعزام گشت. یک‌ بار به مرخصی آمد و بعد به جبهه ی مریوان بازگشت که این آخرین دیدارش با خانواده‌اش بود.
در آخرین دیدار که پدر به همراهش به ترمینال رفت نگذاشت پدر بلیط را تهیه کند و خودش پس از تهیه آن عازم جبهه شد. اولین اعزام شهید به جبهه در سال 1366/06/18  بود که به لشکر 30 گرگان اعزام شدند. او در تاریخ 1367/02/29 در عملیات بیت‌المقدس 5 در منطقه ی عملیاتی غرب کشور (پنجوین) به شهادت نائل آمد و به علت حجم آتش شدید دشمن متجاوز پیکر پاک شهید به پشت جبهه بازنگشت و شهید رضایی مفقود الجسد گردید.
روحش شاد و یادش گرامی باد


دفتر دبیرخانه دبیرستان



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات