شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید میرابوالقاسمی-سیدعلی

شهید سیدعلی میرابوالقاسمی
نام پدر: سیدمحسن
تاریخ تولد: 18-4-1340 شمسی
محل تولد: البرز - کرج

 دیپلم

تاریخ شهادت : 4-1-1361 شمسی

سن:21سال

محل شهادت : خرمشهر

عملیات:بیت المقدس

گلزار شهدا: گلیرد
البرز - ساوجبلاغ


زندگینامه شهید سیدعلی میرابوالقاسمی

شهید سید علی میر ابوالقاسمی فرزند سید محسن در تیرماه سال 1340 در قریه گلیر طالقان به دنیا آمد. ایام کودکی و دوران تحصیل را در طالقان کرج گذراند و از سال سوم دبیرستان بنا به مقتضیات خانوادگی و علاقه وافر به علم و دانش از تحصیل روزانه چشم پوشید و در اوایل سال 1357 در مؤسسه اصلاح بذر کرج مشغول به کار شد و تحصیلات را در آموزشگاه‌های شبانه ادامه داد و در سال 1360 توانست به اخذ دیپلم نائل گردد و در مؤسسه نیز با پشتکار و شایستگی و علاقه‌ای که در کار تحقیقات نشان داد در پست تکنسین به استخدام رسمی درآمد.
او فرزند ارشد خانواده بود و چهره‌ای آرام، قلبی مهربان و روحی جستجوگر داشت. گاهی در طالقان که با جمع دوستان و همسالان افتخار حضور نزد حضرت آیت‌ الله طالقانی را پیدا می‌کرد سعی داشت ابهامات و اشکالات خود را از طریق شک و پرسش به یقین برساند. در دوران انقلاب مخصوصاً روزهای سیاه اختناق فعالیت پیگیری داشت و در پخش اعلامیه‌ها و شب‌نامه‌ها و نوشتن شعار و آتش زدن مراکز فساد با همکاری و همفکری یک گروه پنج نفره از یاران صمیمی‌اش دین خود را به انقلاب ادا نمود.
شهید میر ابوالقاسمی در جلسات قرآن و انجمن های اسلامی شرکت می کرد. در ورزش کاراته تبحر داشت. به مطالعه کتب اسلامی به ویژه کتاب های آیت‌ الله طالقانی، شهید مطهری و دکتر شریعتی علاقه وافری داشت و به هنر عکاسی علاقمند بود. او نسبت به ناموس خیلی تعصب داشت و با تقوا و با ایمان بود.
پس از پایان تحصیلات متوسطه برای انجام خدمت سربازی اصرار داشت و بعد از چند ماه رفت و ‌آمد به حوزه نظام وظیفه در دی ماه 1360 به خدمت اعزام شد. در مرحله اول عملیات بیت‌المقدس در جبهه دارخوئین مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفته و از ناحیه صورت زخمی شد و فرصتی دست داد تا به آغوش خانواده بازگردد و مجدداً بعد از یک هفته استراحت به جبهه بازگشت ولی پس از ده روز بعد از ظهر روز سوم خرداد در آخرین مراحل پیشروی و نبرد ‌آزاد سازی خرمشهر پس از انجام چند مأموریت در آخرین مأ‌موریت مورد اصابت ترکش توپ دشمن قرار گرفته و به شهادت رسید.
روحش شاد و یادش گرامی باد.






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات