شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید گلخاتونبانی-نیازعلی
شهید نیازعلی گلی خاتونبانی
نام پدر: نورعلی
تاریخ تولد: 18-7-1342 شمسی
محل تولد: لرستان - دلفان - نورآباد
سن:22سال
دیپلم
تاریخ شهادت : 27-11-1364 شمسی
محل شهادت :فاو
والفجر8
گلزار شهدا: بهشت زهرا(س)
لرستان - دلفان


شهید نیاز علی گل خاتون بانی به سال 1342 در روستای زردآلو از توابع نورآباد لرستان در خانواده ای مذهبی و مستعضعف و معتقد به ولایت فقیه چشم به جهان گشود. در همان اوایل زندگی در آغوش گرم و پر مهر مادری تربیت یافت.

پدر و مادر با تبسمی بر لب که نشان از رضایت و شکرگزاری از خداوند بود نام نیازعلی رابر او نهادند. عشق و علاقه خانواده به مکتب و تربیت اسلامی، تحمل نارسایی های زندگی رنج آور را آسان ساخته بود و نیاز علی نیز تحت همان شرایط رشد می کرد و قبل از آنکه جهت تحصیل راهی مدرسه شود در مکتبخانه محل با همان شیوه قدیمی قرآن می آموخت اما در روستا نمی توانستند امرار معاش کنند لذا خانواده اش تصمیم گرفتند به شهر نوآباد بروند تا شاید بتوانند فرزند عزیز خود را با مسائل اسلام آشنا نمایند و از این طریق یکی از وظایف شرعی خود را اداء کنند.

وی در سن 10 سالگی وارد مدرسه شد و در کلاس دوم ابتدائی مشغول به تحصیل گردید. دوران ابتدایی را در یکی از دبستان های شهر نوآباد به پایان رسانید. او به مطالعه علاقه بسیار داشت و همیشه کتاب های مذهبی و اخلاقی و داستانی مختلف را مطالعه می کرد.

 پس از گذراندن دوره ابتدایی وارد مقطع راهنمایی شد که اوایل این دوره مصادف بود با پیروزی انقلاب اسلامی. هیچگاه از خانواده درخواست پول نمی کرد. او تابستان ها را کارگری می کرد و از این راه مخارج خود را تأمین می کرد. با وجود حجم کتاب های درسی برای یاری خانواده و پدر زحمتکشش مشغول به کار شد. در زندگی ساده خویش قناعت پیشه می کرد و همیشه از قناعت و ارزش آن در زندگی صحبت می کرد.

شهید نیاز علی عزیزی دوران راهنمایی را با موفقیت طی کرد و همزمان با اوج گیری انقلاب اسلامی وارد دبیرستان شد و در حین درس خواندن همراه با دیگر همکلاسی ها مشغول کارهای تبلیغاتی بود. وی همیشه در نمازهای جماعت و در مراسم عزاداری و راهپیمائی ها و ... شرکت می نمود .

 درهمین موقع بود که مادرش می گفت من خیلی خوشحالم که فرزندی مانند نیاز علی دارم زیرا با یاری خدای سبحان که در آینده فردی مخلص و خدمتگزاری صادق برای اسلام و میهن عزیزمان خواهد بود. شهید عزیز با وجود اینکه از دیگر برادرانش کوچکتر بود اما همیشه آنان را به صبر در مقابل مشکلات و مصائب زودگذر زندگی دعوت می کرد.

هنگامی که برادرانش برای دیدار او می رفتند به آنان می گفت که: الان اسلام به وجود شماها نیاز دارد و به جای اینکه پیش من بیائید به جبهه بروید و از قرآن و انقلاب اسلامی و امام عزیزمان دفاع کنید. کراراً به برادرانش می گفت که باید با همسران خود بسیار رئوف باشید و فرزندان خود را با اخلاق اسلامی تربیت کنید. آن شهید گرامی در بین دوستان از اخلاق بسیار شایسته ای برخوردار بود و همه دوستان و آشنایان او را به فردی مؤمن و لایق می شناختند و در بین همکلاسانش یکی از با استعدادترین دانش آموزان بود.

جو حاکم بر توده ها و ناآگاهی ها و کمبودها و کنجکاوی های او خانواده را از نظر تربیت نگران کرده بود و به همین جهت برای ادامه تحصیل و کمک در امر تربیت، مادرش او را نزد پسر خاله اش به شهرستان کرج فرستاد تا بتواند در کنار او بهتر به تحصیلش ادامه دهد.

در شهرستان کرج علاوه بر سنگر تحصیل در سنگر پایگاه مقاومت مسجد صاحب الزمان نیز مشغول فعالیت بودند و سال دوم دبیرستان را در یکی از مدارس کرج در رشته اقتصاد گذراند. از آنجا که جنگ تحمیلی به اوج خود رسیده بود و آتش جنگ با جنایتکاران هر روز برافروخته تر می شد. ایشان دیگر تاب ماندن در مدرسه را نداشت بدین ترتیب از طریق بسیج ثبت نام کرده و دوره آموزشی جبهه را به اتمام رسانید و برای اولین بار عازم جبهه های خونین خوزستان شد. در آنجا به نبرد با دشمن پلید پرداخت. وی به مدت شش ماه در جبهه ماند و همانجا در دو سنگر مدرسه و جبهه فعالیت زیادی داشت.

در عملیات والفجر مقدماتی عاشورای 4 عملیات افتخار آفرین خیبر شرکت داشت تا اینکه با پشت سر نهادن دوره دبیرستان که با موفقیت کامل صورت گرفت در دانشگاه تربیت معلم شرکت نمود و قبول شد و از آنجایی که دفاع از اسلام و میهن اسلامی را طبق دستور امام بزرگوار امت، شرعی می دانست لذا باز هم نتوانست در دانشگاه دنیوی بماند و این بود که همراه دانشجویانی که عازم جبهه شده بودند در تاریخ 13/8/64 یک ماه قبل از راهیان کربلا برای سومین بار عازم میدان نبرد با دشمنان اسلام گردید.

شهید در دانشگاه در رشته دینی و عربی مشغول تدریس بوده و فردی بسیار مذهبی و شجاع و آینده بین و با خرد بودند و همیشه دوستان و خویشاوندان را امر به معروف می نمودند و از معارف اسلام آشنا و آگاه می ساخت در زمانی که به مرخصی می آمد تمام خویشان و آشنایان را سرکشی می نمود و از آن ها طلب عفو و مغفرت می نمود.

که در تاریخ 64/11/27 در عملیات والفجر 8 و آزادسازی بندر فاو عراق در منطقه عملیاتی اروند شهید و به آروزی دیرینه خود که همان شهادت بود نائل گردید.


 وصیت نامه شهید نیاز علی گلخاتونبانی

بسم الله الرحمن الرحیم
یا ایها الذین آمنو هل ادلکم علی تجاره تعجیکم من عذاب الیم تومنون بالله و رسوله و تجاهدون فی سبل الله باموالکم و انفسکم ذلکم خیر لکم ان کنتم تعلمون . «سوره صف آیه 11 و 10»
پرستش خدایی را که شاید همه هستی از اوست و به سوی اوست که مالک بر کل است باقی است فنا در او راه نیابد و زندگی و مرگ به دست اوست .

خدایا! زندگی و مرگ مرا در راه خود قرار دهد و در این راه ثابت قدم کن .

سپاس خدایی را که پیامبران را فرستاد تا ما را هدایت کند و از ضلالت نجاتمان دهد و ما را به کما برسانند .
ای خدای بزرگ شربت وصل خودت را به ما بچشان و شکر نعماتت را نصیب ما گردان .

خدایا! تو اولی و آخری ، همه چیز را بدانی ، داننده نهانی و پیدائی ، عالم الغیب و الشهاد تویی . بینا بر بندگان تویی ، و پوشاننده تویی و آمرزنده تویی .
خداوندا تمام اعمالم را بدانی ، گناهانم را به ظهور خود ببخش که تو رحمان و رحیمی و بر بندگان دلسوزی تو غفور و رحیم می باشی (انا لله و انا الیه راجعون).
حال که بناست همه به سوی خداوند تبارک و تعالی برگردیم و پیش او باید پاسخگو باشم ، اجرمان را او میدهد . چرا در راه او و بخاطر او قدم برنداریم و چرا به دستوراتش عمل نکنیم ؟

خداوند خودش می گوید شما را دلالت می کنم به معامله ای که سبب شود از عذاب جهنم نجات یابید و آن معامله ایمان به خداوند بزرگ و پیامبرش و جهاد کردن در راه اوست . قدم برداشتن در راه اوست با اموال و جانها . خداوندا جهاد در راهت را نصیب ما کن و ما را در این معامله دستگیر باش که تو دوست داری بندگانت چنین معامله ای را انجام دهند و به کمال برسند .
خدایا جان و مال نیز از خودت می باشد و از کرم خودت . تو را به بنده نوازیت و به همه رحمانیتت سوگند می دهم که مرا در این معامله راه ده و شهادت در راهت را بهراه ام کن .

درود و سلام بر ارواح مطهر شهدای انقلاب اسلامی باد که با جان و مال از خط سرخ محمد و آل محمد(ص) پاسداری کردند و نهال اسلام را با خون خود آبیاری کردند و دفاع از اسلام و قرآن را به ما آموختند . سلام بر پاسداران راه این شهیدان ، که جان و مال خود از خون شهیدان دفاع می کنند و هدف و آرمان آنها را ادامه می دهند که همانا این راه و هدف همان راه مستقیم است که از خدای بزرگ درخواست می کنم که :” اهدنا الصراط المستقیم “.
که راه راست همان راه انبیاء و شهدا و صادقین و صالحین است

 خداوندا ما را از این هدایت شدگان به راه راست و پاسداران خون شهیدان قرار بده و در این راه یاریمان کن که تو یاری کننده ای . ” ایاک نستعین  “.
سلام بر پدر و مادر چنین شهیدانی که در تربیت فرزندانشان جهد و کوشش می نمایند و در شهادتشان صبر و بیداری را پیشه خود می کنند .
سلام بر آن پیامبران که این راه را به ما نشان دادند و ما را از خواب غفلت بیدار و هدایتمان به سوی نور کردند و صبر و پایداری را به همگان آموختند .

خداوندا ما را از پیراوان واقعی این فرزندان رسوالله قرار بده .

خدایا تو را به عظمت خودت ، به بندگان مخلصت ، به شب زنده داران درگاهت ، به ائمه اطهار ، به اشک چشم رقیه(س) در خرابه شام سوگندت می دهم دعاهای راهیان کربلا را ، دعاهای مادران شهدا را ، دعاهای معلولین و اسرا را در حق امام روح الله خمینی استجاب کن و او را برای مسلمانان نگه دار و به این قلب ما و این بت شکن زمان و نایب منجی عالم بشریت و زمینه ساز انقلاب مهدی (عج) طول عمر و سلامتی عطا بفرما .
پدر و مادر برای بزرگ کردن من زحمات زیادی متحمل شده اید و درد و رنجهای بسیاری دیده اید امیدوارم که خداوند تبارک وتعالی از شما راضی و خشنود باشد مرا ببخشید و حلالم کنید . از شهادتم ناراحت نباشید و افتخار کنید که در راه حق قدم نهاده ام و با خدا معامله کرده ام که بهترین معامله است و سعات انسان و کمال و عزت او در این معامله بزرگ است .
پدر و مادرم رنجهای ما هدر نرفته و بیهوده نبوده و شما اسلام عزیز را به من شناسانده اید و خط حسین(ع) را خودتان به من یاد داده اید و مرا عاشق امام حسین کردید من نیز حرف شما را عمل کردم و پا در خط حسین(ع) گذاشتم که این مهمترین راه وصال به محبوب می باشد و این افضل راهها بود که شما به من آموختید . امیدوارم پیش حسین (ع) روسفید باشید .
پدر بزرگوار و مادر مهربانم ، در راه اسلامیکه خودتان گفته اید قدم گذاشتم و مزدم را که شهادت می باشد گرفتم خدا را سپاسگزارم که شهادت در راهش را نصیبم گردانید . امیدوارم شما را عاقبت به خیر گرداند . نمی گویم در شهادتم گریه نکنید ، گریه کنید اما بر پهلوی شکسته فاطمه زهرا(س) و لب تشنه کودکان و اهل بیت حسین(ع) در صحرای کربلا ، و به سر جدای امام حسین و بر دست بریده حضرت عباس(ع) و بر دامن آتش گرفته دختر امام حسین در صحرای کربلا و آوارگی زینب(س) و بی کسی اهل بیت رسول الله در آن زمان گریه کنید .
مادر افتخار کن که پیش فاطمه(س) روسفید خواهی بود و پسری را تربیت کردی که راه فرزند او را ادامه داد و در این را ه خون خود را فدای خون حسین نمود . آفرین بر تو مادرم که راه حسین(ع) را به من نشان دادی و مرا راهنمایی کردی که به راه فرزند علی(ع) و فاطمه(س) بروم . آفرین بر تو و چنین مادرانی باد که فرزندانشان را در راه خدا می دهند و هرگز آنها را از خدا پس نمی گیرند و در شهادت فرزندانشان صبر و پایداری را پیشه خود می کنند که همانا خدا با صابرین است و بخاطر رضای خدا می فرماید : “ارجعی الی ربک راضیه مرضیه”
برگرد به سوی پروردگارت در حالیکه خدا از تو راضی و تو از خدایت راضی هستی .
شما مرا در راه حق دادید و چیزی که به خدا داده اید نباید پس بگیرید پس اگر جنازه ام به دستتان نرسید بر مسئولین سخت مگیرید و این کالبد بی ارزش را طلب نکنید که غذایی برای موران بیش نیست و حقیقت انسان روح اوست که به ملکوت و جوار یار پرواز میکند و آن است که باقی می ماند .

پدر و مادر : در شهادتم صبر را پیشه کنید که خداوند با صبر پیشه کنندگان است .

برادرانم امیدوارم همانگونه که تا به حال در صحنه حاضر بوده اید و خود را به صف سربازان امام زمان (عج) رسانده اید همیشه چنین باشید و از خدمت کردن در راه اسلام کوتاهی نکنید و در اینراه استقامت و پایداری کنید و با هم مهر و محبت داشته باشید . نمازتان را در اول وقت و در مساجد و با جماعت بخوانید و از دوست شدن با بدان دوری کنید و با نیکان همنشین شوید . به پدر و مادر و برادر وخواهر و زیردستان احسان کنید و قطح صله رحم نکنید .
خواهرانم شما را سفارش می کنم به پرهیزکاری و اینکه نمازتان را در اول وقت بخوانید و بچه هایتان را خوب تربیت نمائید تا خدا از شماها راضی باشد امر به معروف و نهی از منکر کنید ودیگران را به این کار خیر دعوت نمائید .
پدر و مادر ، خواهر و برادرانم کشور ایران کشور خون است و برای پایدار ماندن به خون احتیاج دارد از آن پاسداری کنید و دیگران را نیز به این پاسداری بخوانید . برایم نماز بخوانید و روزه بگیرید و از خدا برایم طلب مغفرت نمائید و از اقوام و خویشان بخواهید که مرا حلال کنند .
اما شما ملت ایران : قدر عزت و شرف خود را بدانید و این عزت و شرف را حفظ کنید که راه پاسداری از این عزت و بزرگی پیرو خط امام بودن و حفظ وحدت که همانا کلمه “لا اله الا الله و محمد رسول الله” و “واعتصموا بحبل الله جمعیاً” می باشد .
قدر این بزرگی را بدانید و این ریسمان محکم را حفظ کنید و در صحنه حاضر باشید که هرچه داریم از این وحدت است . شکر این نعمت بزرگ را به جایی آورید و پیرو ولایت فقیه باشید . هرگاه چنین بود از هدایت شدگانید و هرکس راه تفرقه را جوید برایش عذابی عظیم می باشد . چون بین بندگان خدا جدائی می افکند .
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته



نظرات (۱)

  • ع . شکیبا
  • سلام بر شهدا

    و سلام علیکم

     

    هرچند شهدا مال همه ملت است و فرقی نمی کند اما واقعا برای استان لرستان جای خجلت است که در مورد این شهید عریز کم کاری کرده اند و شما زحمت کشیده اید.

    ان شاءالله در پناه حضرت ام البنین (س) باشید

     

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    آخرین نظرات