شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید تکلو-بهروز
شهید بهروز تکلو
نام پدر: محمدمراد
تاریخ تولد: 3-5-1343 شمسی
محل تولد: کرمانشاه
مقطع تحصیلی:
محل شهادت :بانه
درگیری با گروه های ضدانقلاب
تاریخ شهادت:1361/1/8
سن:18سال
گلزار شهدا: حاجی آباد
البرز - کرج



شهید بزرگوار «بهروز تکلو» در تاریخ سوم مرداد ماه 1343، در یکی از روستاهای باختران دیده به جهان گشود. دوران کودکی را در کانون گرم خانواده سپری کرد و در سن هفت سالگی وارد مدرسه شد و در زمان انقلاب فعالیت های چشمگیری داشت. در دوره راهنمایی تحصیل می کرد که به فرمان امام عضو بسیج شد.

با آغاز جنگ ایشان مدرسه را رها نمود و از طریق بسیج به جبهه های نبرد شتافت تا از کشورش دفاع نماید. سرانجام در تاریخ هشتم فروردین ماه 1363، در منطقه عملیاتی «بانه» در یک درگیری مسلحانه به درجه رفیع شهادت نائل گشت. تربت پاک شهید در گلزار شهدای « حاجی آباد کرج» نمادی از ایثار و شهادت می باشد.

https://s27.picofile.com/file/8460914700/%D8%AA%DA%A9%D9%84%D9%88_%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%88%D8%B2.jpg




تاملی بر وصیت نامه شهید «بهروز تکلو»

شهید گرانقدر «بهروز تکلو» در وصیت نامه خود چنین بیان می نمایند:


بسم الله الرحمن الرحیم

برادران و خواهران هموطنم و ملتهای مستضعف جهان؛ من آگاهانه در این راه پشت سر امام عزیزم خمینی(ره) بت شکن قدم برداشتم و تا اخرین قطره خونم در راه و هدف او مبارزه کردم و اکنون سرفراز و بلند قامت به دیدار معشوق عزیزم الله رهسپار شدم. اکنون دیگر وظیفه من تمام شده و از این قفس تنگ رها شدم و خوشحال و دل گرم پر کشیدم و به ارزوی همیشگی خود رسیدم.

هان! ای بندگان خدا در این راه قدم بردارید که تنها راه سعادت و ازادی است در این راه بشتابید تا دیر نشده است اگر می خواهید به معشوق برسید اما بدانید که تنها هدف من از این راه به الله رسیدن بود و بس .

وظیفه تمام ما بر این است که مستضعفین را ورثه زمین سازیم و این وعده خداوند است و اکنون امام خمینی(ره) روشنگر این راه است، برادران دینی من به دامن او چنگ زنید و از او بخواهید شما را همسفر سازد در راه او سردی معنی ندارد و اگر در نیم راه از او سرد شوید خود را هلاک کرده اید و تاریخ نشانگر این واقعیت است.

امام حسین (ع) در ان زمان رفت و کسانی که با او بودند رسیدند به نور اماکسانی که سرد شدند و او را تنها گذاشتند به ظلمت گرویدند تمام سعی شما ملت قهرمان بر این باشد که انقلاب اسلامی را به پیش ببرید که با خون هزاران شهید بارور گردیده است.

ای برادران ایمانی و مسلمانم که امادگی حضور در جبهه را دارید از شما می خواهم که به پیروی از رزم اوران جبهه ها را پرکنید.

همگی شما مسلمانان را به خدا می سپارم و ازهمه شما التماس دعا دارم .

این قسمت مربوط به خانواده ام می باشد. از خانواده عزیزم می خواهم صابر باشند و خداوند را درنظر داشته باشند چون نام او ارام بخش دلهاست و یاد او جای هر چیزی را پر می کند.

پدر و مادر عزیزم مرا حلال کنید و برای من امرزش از خداوند متعال بخواهید و مطمئن باشید که خداوند از دست شما راضی است که امانت او را تحویل دادید اصلا ناراحت نشوید و کنترل خود را از دست ندهید و برای من عزاداری نکنید. مادر پاک دامنم و پدر زحمت کشم خداحافظ تا قیامت .

برادرم مجید و حمید و سهراب از شما حلالیت می طلبم و برای همه شما ارزوی موفقیت می کنم و ازشما می خواهم پیرو راه اسلام باشید و اسلام راه امام خمینی است .

برادرم مجید فرزندانت را با سعادت اسلامی اشنا کن و انها را خوب تربیت کن.

برادرم حمید سهراب که بزرگ شد راه و روش مرا برای او بازگو کن و مواظب باش که از خط اسلام خارج نشود برادرم مجید و حمید و سهراب نمازهای مرا که قضا شده بخوانید و روزه های من را بگیرید.

خواهرانم پروانه و مرضیه و لیلا زینب وار صبور و نشر دهنده پیام حسین باشید و مرا حلال کنید از تمام دوستان و اشنایان طلب حلالیت دارم.

خداحافظ شما و بدانید که من سعادتمندم.
 
تاریخ شهادت : 8-1-1363 شمسی
بهروز تکلو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات