شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید کمالی زاده-بهمن

شهید بهمن کمالی زاده
نام پدر: اسماعیل
تاریخ تولد: 15-11-1340 شمسی
محل تولد: البرز - کرج

اول دبیرستان

تاریخ شهادت : 7-1-1361 شمسی

سن:21سال

محل شهادت : شوش

عملیات:فتح المبین

گلزار شهدا: امامزاده محمد
البرز - کرج


در عملیات در پاسگاه «سابله» بود که عراقی ها پاتک زدند. تمام نیروهای پشت جبهه که همان خط دوم بود عقب نشینی می کردند. ولی اینها که خط اول بودند عقب نمی رفتند و می گفتند: ما عقب نشینی نمی کنیم. اگر شهید هم شویم و عراقی ها هر کاری هم که کنند ما پیروزیم و به مقابله پرداختند که تعدادشان دوازده نفر بود و آنقدر مقابله می کنند که نزدیک صبح با یک یورش آن گردان عراقی ها را نابود می کنند.

نگاهی بر زندگی شهید «بهمن کمالی زاده»



نویدشاهدالبرز؛
شهید «بهمن کمالی زاده» در سال 1340، در خانواده ای مذهبی و متدین در حصارک کرج دیده به جهان گشود. تا سن هفت سالگی مانند بقیة بچه ها در کنار والدین خود پرورش یافت و در همین سن به مدرسه رفت. پس از پایان دورة ابتدائی، دورة راهنمائی را نیز سپری کرد و وارد دبیرستان شد.
 با ورود او به دبیرستان قیام مردم شروع گردید و آن موقع ایشان سرپرست کتابخانة مسجد محل بود و در پخش اعلامیه های امام که از خارج می آمد شرکت فعالانه داشت. در همان زمان طرفداران طاغوت پس از شناسایی وی را تهدید به معرفی به ساواک می نمودند. او هیچ وقت اعتنایی به این حرف نداشت و پیوسته در راهش جدی تر قدم برمی داشت .

تا اینکه انقلاب اسلامی ایران در بهمن سال 1357 ، به پیروزی رسید و بعد از آن دیگر آزادانه فعالیت می کرد. بچه های محل را تشویق به نگهداری از دستاوردهای انقلاب می نمود و بعد از فرمان تاریخی امام برای به وجود آمدن ارتش بیست میلیونی وارد بسیج شد و شب و روزش را صرف سازمان دادن به این نهاد انقلابی نوپا می کرد.

همیشه طرف بحث منافقین بود تا اینکه جنگ ایران علیه عراق شروع شد. این شهید نیز از آنهایی بود که دلش همیشه در راه خدا می تپید و با شنیدن «ندای هل من ناصر ینصرنی» حسین زمان خمینی کبیر را لبیک گفت و به همین منظور در پادگان امام حسین یک دوره فشرده نظامی را طی نمود و سرانجام وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل گردید.

 تا اینکه در تاریخ هفتم مهرماه 1361، در منطقة عملیاتی شوش با اصابت ترکش به سر به شهادت رسید. تربت پاکش در امامزاده محمد کرج نمادی از ایثار و استقامت در راه وطن است.

نگاهی بر زندگی شهید «بهمن کمالی زاده»

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره اسناد انتشارات، هنری




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات