شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید رضاقلی-جمشید

شهید جمشید رضاقلی
نام پدر: حسین علی
تاریخ تولد: 1-1-1342 شمسی
محل تولد: البرز - کرج
دانش آموز سوم متوسطه

تاریخ شهادت : 2-1-1361 شمسی

سن:19سال

محل شهادت : شوش

عملیات غرور آفرین فتح المبین

گلزار شهدا: کلاک بالا
البرز - کرج




یکم فروردین 1342، در شهرستان کرج دیده به جهان گشود. پدرش حسین علی و مادرش ایران نام داشت. دانش آموز سوم متوسطه بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. دوم فروردین 1361، در شوش بر اثر اصابت ترکش به پا، شهید شد. مزار وی در روستای کلاک بالا تابعه زادگاهش واقع است.


شهید جمشید رضا قلی سال 1342 در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان کرج چشم به جهان گشود وی پس از دوران طفولیت جهت کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و شروع به تحصیل کرد.
زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است: شهید جمشید رضا قلی سال 1342 در یک خانواده مذهبی و متدین در شهرستان کرج چشم به جهان گشود وی پس از دوران طفولیت جهت کسب علم و دانش وارد مدرسه شد و شروع به تحصیل کرد. او دارای صفات اخلاقی و روحی بسیار پسندیده ای بود و از همان شش کودکی بسیار خوش اخلاق و مهربان بود و همیشه لبخند بر لب داشت او قلبی سرشار از عشق به اهل بیت داشت و به پدر و مادرش بسیار احترام می کرد و در بین اقوام و آشنایان از محبوبیت خاصی برخودرار بود. او در کنار درس خواندن شبها در جلسات سخنرانی مذهبی و سوگواری ماه های محرم شرکت فعالی داشت باشروع اوجگیری حرکت اصیل ملت مسلمان قهرمان ایران علیه نظام 2500ساله شاهنشاهی وی در سنگر مدرسه در تشویق دوستانش برای شرکت در راهپیمایی و تعطیل کردن مدرسه بر علیه دستگاه جبار شاه لبیک امام خمینی و در تکثیر و پخش اعلامیه های امام فعالیت می کرد. شهید جمشید براستی سرباز واقعی اسلام و شیفته و عاشق امام بود و برای به ثمر رسیدن این نهال نوپای انقلاب اسلامی از هیچ کاری دریغ نمی کرد و در روزهای درگیری بین مردم و درروزهای 22 بهمن و 23 بهمن در تسخیر پادگاها و مراکز مقاومت رژیم در کنار مردم حکومت جمهوری تشکیل شد در سنگر علمو دانش نیز با عوامل گروهکهای ملحد و منافق که از سوی استکبار جهانی ماموریت داشت که انقلاب را سرنگون کنند مبارزه جدی می کرد. اگر از راه منطق و صحبت قانع نمی شدند برخورد قاطع می کرد و دوران جنگ تحمیلی که شروع شد شهید هم به پیام امام لبیک گفته و پس از یک دوره آموزشی در پادگان امام حسین در 24 بهمن سال 60 به همراه عده ای از برادران بسیجی و پاسدار عازم جبهه جنوب شدند و پس از ماه ها مبارزه و رشادتها در عملیات غرور آفرین فتح المبین در غروب خونین دوم اردیبهشت ماه سال 1361 در شهر شهیدان شوش به لقا الله پیوست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات