شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید شیدائیان-جواد

شهید جواد شیداییان
نام پدر: تقی
شغل : کارگر کارخانه کفش
تاریخ تولد: 1-3-1342 شمسی
محل تولد: شهرستان زرندیه

مقطع تحصیلی:دیپلم

تاریخ شهادت : 13-8-1362 شمسی

سن:20سال

محل شهادت : پنجوین

عملیات والفجر چهار

دلیل شهادت : اصابت ترکش
گلزار شهدا: بی بی سکینه
تهران - شهریار - صفادشت

https://s24.picofile.com/file/8455750842/%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D8%A7%D9%86_%D8%AC%D9%88%D8%A7%D8%AF.jpg



یکم خرداد 1342 درشهرســتان زرندیه به دنیا آمد. پدرش تقی، کارگری می کرد و مادرش کلثوم نام داشــت. تا پایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خوانــد و دیپلم گرفت. کارگر کارخانه کفش بود. به عنوان پاسدار وظیفه در جبهه حضور یافت. سیزدهم آبان 1362 ، در پنجوین عراق بر اثر اصابت ترکش به شهادت رســید. مزار وی در گلزار شــهدای بی بی سکینه شهرستان شهریار قرار دارد

شهید «جواد شیدائیان» سال 1342 دیده به جهان گشود. پس از سپری نمودن دوران طفولیت در کانون گرم خانواده برای فراگیری علم به دبستان راه یافت، مقاطع تحصیلی را با موفقیت سپری کرد و در سیزدهم آبان ماه 1362 در عملیات والفجر چهار در پنجوین به شهادت رسید. پیکر وی را در زادگاهش به خاک سپردند.

متن وصیت نامه شهید

«و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون«

با حمد و سپاس خداوند کریم، و درود بر محمد «ص»؛ شهادت می دهم که جز او خدائی نیست و محمد پیامبر و فرستاده از سوی رب العالمین است. و علی وصی رسول خدا و یازده فرزندش که آخرین آنها حضرت مهدی منتظر «عج» صاحب الزمان است.

درود فراوان بر روان پاک شهیدان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و ننگ و نفرین بر آمریکای جنایتکار و شوروی تجاوز کار و نوکران دست نشانده و سرسپرده آنها به خصوص صدام یزید کافر.

می خواهم وصیت کنم، ولی کوچکتر از آنم که بخواهم وصیت و راهنمایی کنم، فقط چند تذکر می دهم همانطور که قرآن کریم می فرماید: «فذکر ان الذکری تنفع المومنین» قرآن کریم راهنماست و از سوی رب العالمین در هر زمینه دوای هر دردی است و معجزه عظیم خداوند است.

همانطور که خداوند در قرآن کریم می فرماید: اگر ما این آیات را بر کوهها نازل می کردیم کوهها خاشع و خاضع می شدند و همچنین همه آفریده های خداوند از ستارگان، خورشید، ماه، دریا، درختان، حیوانات در مقابل فرمان پروردگار و خالق خود خاشع و خاضعند، و همه در حال سجده پروردگار کریم هستند، و البته سزاوار است که به فرمان خالق خود گوش کنند منظورم این است که این انسان به چه چیزش می نازد که به پروردگار کریم مغرور شده و از عبادت پروردگار کریم سرپیچی می کند.

ای خواهران و برادران؛

دنیا جای عمل و ریاضت و زندان مؤمن است و بدانید در اوقات خویش عمل نیک انجام دهید، همه در حال کوچ هستیم دیر یا زود همه ما به یکدیگر خواهیم رسید توشه راه بر دارید و از پیروی هوای نفس و آرزوهای دور و دراز دوری کنید و تا هنگامی که در دنیا هستیم برای فردای قیامت خود توشه برگیریم.
اگر به مرگ خود شک دارید به جنازه های ما و قبرهای ما نظر کنید و به تاریکی قبر و سختی روز قیامت فکر کنید، به زودی پس از اینکه همه ما در درون قبرها منزل گرفتیم به امر پروردگار برای حساب محشور خواهیم شد.

قبل از کوچ از دنیا توبه کنید

الله اکبر الله اکبر الله اکبر از آن روز و از سختی حساب آن کار کنید اکنون که در گشادگی زندگی هستید و راه بازگشت و توبه باز و گسترده است و باب رحمت خداوند وسیع و فراخ است کوشش کنید پیش از آنکه چراغ عمل خاموش شود و فرصت از دست برود، عمر تمام شود و راه بازگشت و توبه بسته شود و فرصت از دست برود و فرشتگان به آسمان بالا ببرند، از دنیای فانی برای آخرت باقی استفاده کنید.

فریب دنیا را نخورید

میدانید این دنیا و زیبایهای فریبنده آن کسانی را که پیش از شما بودند و کسانی که عمرشان از شما زیادتر، شهرهایشان از شما آبادتر و ثروتشان از شما بیشتر بود و تنشان از شما سالمتر بود صدایشان را خاموش کرد، تمام ثروت و مقامشان نابود شد و در منزلگه گور، جسدشان پوسید. پس انسانی که برای آخرت آفریده شده چرا بر گناهان و نافرمانی خدای مهربان گستاخ باشد چرا مغرور و متکبر باشد، چرا از خواب غفلت بیدار نشود!

ای انسان مغرور، مگر خداوند کریم تو را از آب گندیده خلق نکرد؟! مگر به تو روزی نداد؟! مگر به تو عزت و احترام نداد؟ مگر گناهانت را نپوشاند؟! و...

نماز یکی از واجبتان مومن است

پس چرا از خواندن نماز واجبت هم غفلت می کنی؟ پس درد خویش را درمان کنید و تقوای خدا را پیش بگیرید. بر نمازهایتان مراقب و عمل کننده باشید و اول وقت نماز بخوانید تا تقرب به خدا بجوئید، نماز امری است واجب که از طرف پروردگار بر مومنین نوشته شده اگر نماز پیش پروردگار مقبول افتد، بقیه اعمال هم قبول می گردد. وگرنه که هیچ.

«نماز» مسکن دردهای درونی انسانهاست

روز قیامت از گروهی اهل دوزخ سئوال می شود، که چه چیزی باعث شد که شما در آتش جهنم گرفتار شدید. جواب دهند ما در دنیا از بی نمازان بودیم. نماز گناهان را می ریزد. و دردهای درونی خود را با قرآن درمان کنید، و هر کسی به قرآن عمل کند هدایت یابد به سوی نور، دوای هر دردی در قرآن هست.

زکات مالتان فراموش نشود

زکات مالتان فراموش نشود که نماز بدون پرداخت زکات مورد قبول نیست و جهاد در راه خدا را ترک نکنید که اگر جهاد را ترک کنید جامه ذلت بر تن خواهید کرد و دشمنان اسلام بر شما مسلط خواهند شد و دین و مملکت و ناموس و عزت و شرف شما را به باد خواهند داد و در آخرت هم از اهل آتش خواهید شد و بدانید که در این جهاد مقدس ما پیروزیم و این وعده خداوند است و وعده خدا تخلف ناپذیر است.

تا آخر عمرمان با دشمنان اسلام می جنگیم

ما تا آخر عمر با آمریکا و کفار دست نشانده او مبارزه خواهیم کرد. ما نمی توانیم در خانه بنشینیم و ظلم و ستم ابرقدرتها بر سر مستضعفان را شاهد باشیم، این از اسلامیت، شرف و جوانمردی به دور است که برادران ما در عراق، افغانستان، لبنان و... زیر ستم باشند و ما ساکت باشیم، ما تا آخرین قطره خونمان به پیروی از امام خمینی عزیز، راه مقدس او را که همان راه انبیاء است خواهیم رفت و این را بدانید که هر کس کوچکترین شک و ریبی در دلش نسبت به امام عزیز و روحانیت خط امام داشته باشد هنوز ایمان و اعتقادش کامل نیست.

منبع: مرکز اسناد اداره کل بنیاد شهید شهرستان های استان تهران





نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات