شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید خراسانی-حسین

شهید حسین خراسانی گردکوهی
نام پدر: غلامحسین
تاریخ تولد: 20-12-1341 شمسی

محل تولد: یزد - مهریز
تاریخ شهادت : 26-11-1360 شمسی

سن:19

چهارم دبیرستان

محل شهادت : چزابه

عملیات : پدافندی

گلزار شهدا: کریم اباد
یزد - مهریز


https://s24.picofile.com/file/8455750626/%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86.jpg

شهید امیرحسین خراسانی گردکوهی یکی دیگر از راهیان نور است که درسال 1341 در روستای کریم‌آباد بهادران دیده به جهان گشود و در روستایش تحصیلات ابتدایی را به پایان رساند برای ادامه تحصیل به مرکز استان رفت و در یک مدرسه شبانه‌روزی مشغول شد سپس به دلیل مشکلات مادی به کرج رفت تا در آنجا هم کار کند و هم درس بخواند. وی سال چهارم اقتصاد بود که شور جبهه او را بی‌قرار کرد و به خیل عاشقان راه دوست پیوست و در تاریخ 22 بهمن 1360 در تنگه چزابه به لقاء دوست رسید.

اجازه از پدر:

زمانی که بی‌قرار جبهه شد برای اجازه گرفتن پیش پدر بزرگوار خویش آمد و موضوع را مطرح کرد پدر مسئولیت‌‌شناس و متدین او به او گفت: تو فرد لایقی هستی خودت تصمیم بگیر اگر امروز لازم می‌‌‌دانی برای حفاظت از مملکت اسلامی، به جبهه بروی برو! آفرین بر تو ای پدر، ای تو که بزرگوارانه به فرزند برومندت اجازه می‌دهی خود تصمیم بگیرد. آفرین بر شما پدران بزرگوار که از جگرگوشه‌هایتان بخاطر دین اسلام و قرآن گذشتید! و شما آیه‌های مصور این جهان هستید. شما اسوه‌‌‌های نادری هستید که برای همیشه در ذهن تاریخ خواهید ماند.

غبطه:

در اولین نامه‌ای که این شهید گرانقدر برای والدین خود فرستاد این گونه نوشته بود: از این ناراحت هستم که شانزده ماه از شروع جنگ می‌گذرد و من حالا به فکر افتادم که به جبهه بیایم. از اینکه خداوند این توفیق بزرگ را به من عنایت کرده است به خود افتخار می‌کنم. خوش بحال شما شهیدان که حال و هوای جبهه در جوهر جانتان رسوخ کرد و شما را تا ملکوت اعلی پرواز داد. آری شما با دلی پاک و ایمانی سرشار، پای در راه نهادید و عنصر هدایت، روشن‌گر راه شما شد و شمارا به جایی رساند که سزاوار شرافت و انسانیت است.
خوشا چو قطـــره به دریای نور پیوستن             
به بزمگـــاه زلال حضـــور، پیـــوستــن
رها کنید دل از یاد هر چه غیر خداست
که یاد سبز خدا راه رستگــــاری‌هاست

سکرات سرمستی:

ازآن موقع که درد عشق در جانش نشست تا موقعی که با شهادت خویش عشق را با جان خرید. فاصله‌ای بود، که نمی‌دانم آن لحظات سخت چه بر امیرحسین گذشته است لحظه‌هایی که با درد شیرین همراه بود لحظاتی که هر قدم به خداوند نزدیکتر می‌شد و سرمستی هم نفس شدن با کروبیان در جانش می‌تراوید آری از جراحت تا شهادت زمانی بود که امیرحسین خودش را برای لحظه وصال آماده می‌ساخت. چه زیباست لحظات وصال هرچند آمیخته به درد باشد این درد خوشایند است زیرا که حلاوت دیدار معشوق آنقدر دوست داشتنی است که وجود انسان را ذوب می‌کند برای چشیدن این لذت فنا ناپذیر او را بی‌قرار می‌سازد. تنها چیزی که در این لحظات ماورایی معنا دارد عشق است! عشق رسیدن به کنه و غایت هستی در این اتصال است که وجود بودن یا نبودن، ارزش پیدا می‌کند.
«الهی لاتکلنی الی نفسی طرفه العین ابدا»
شهید حسین خراسانی
نام پدر: غلامحسین                          یگان اعزام کننده: بسیج سپاه
محل تولد: بهادران                   چگونگی شهادت: ترکش به قلب
تاریخ تولد: 20/12/1341          محل دفن: گلزار شهدای کریم آباد بهادران
وضعیت تأهل: مجرد       تاریخ شهادت: 22/11/1360
محل شهادت: تنگه چزابه  سن شهادت: 19 سالگی
«شهادت و شهید برای یک ملت وسیله حرکت و صدقه پیروزی است.»    مقام معظم رهبری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات