شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید نصرتی-ذکرعلی

شهید ذکرعلی نصرتی قدس
نام پدر: اکبر
تاریخ تولد: 3-1-1333 شمسی
محل تولد: اردبیل - خلخال
تاریخ شهادت : 4-1-1366 شمسی

سن:33سال

دبیر

محل شهادت : شلمچه

کربلای8

گلزار شهدا: امامزاده محمد
البرز - کرج




روز چهارشنبه 1393/8/21 ، جمعی از مسئولان دانشگاه و بنیاد شهید تهران بزرگ، با خانواده شهید ذکر علی نصرتی قدس دیدار نمودند.

شهید نصرتی دانشجوی رشته علوم سیاسی، ورودی 1358 ، در فروردین ماه 1366 در عملیات کربلای 5 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

در این دیدار که با حضور همسر و فرزند شهید برگزار شد. همسر شهید در مورد ویژگی‌های شخصیتی شهید اظهار داشت:

... پشتکار وی بسیار زیاد بود، طوری که بعد از ازدواج، دیپلم گرفت و پس از پشت سرگذاشتن کنکور، در دانشگاه پذیرفته شد.

.... او خدا را دوست داشت و من او را دوست داشتم، لذا هر کاری که از دستم بر می آمد برایش انجام می‌دادم. حتی در تحقیقات درسی به اوکمک می‌کردم .

... او با جلسات منظمی که داشت، چون شمعی دوستانش را دور خود جمع می کرد. ... به پدر و مادر بسیار احترام می‌گذاشت. انسان جامعی بود و هر شخصی (پدر، مادر، خواهر، همسر و دوست) نزد او منزلت خاص خودش را داشت..

فرزند شهید که دانشجوی دکتری دانشگاه شهید بهشتی است ویژگی های پدر را اینچنین بیان نمود:

وی جزء نیروی هوایی ارتش بود و قبل از انقلاب به فرمان امام از پادگان فرار کرد و بعد از انقلاب در تاریخ 15/01/58 به فرمان امام خمینی مجددا به کار خود در دانشکده خلبانی بازگشت و خود را معرفی نمود و در همین هنگام فعالیت خود را در ارگانها و نهادهای مختلف شروع کرد و در دانشگاه شهید بهشتی در رشته علوم سیاسی که از اوایل جوانی مورد علاقه اش بود پذیرفته شد و در کنار فعالیت‌های علمی، دروس خلبانی را نیز آموخت.

به عنوان ناظر کاروان دو بار به مکه معظمه مشرف شد. به علت تسلط بر سه زبان عربی، انگلیسی و اردو، شب‌ها برای تبلیغ و شناساندن آرمان‌های انقلاب به سراغ مسلمانان خارجی می‎رفت، در این سفرها کتاب عربی مثل حکومت اسلامی امام خمینی، مسائل سیاسی و اعلامیه‌‌های مختلف به زبان اردو، انگلیسی و عربی را در پوشش‌های مختلف پخش می کرد. در بحث های سیاسی و عقیدتی بسیاری از آنها را برای شرکت در تظاهرات برائت از مشرکین تشویق می کرد.

در این دیدار خانم دکتر عارفی مدیر امور آموزشی، ضمن اظهار خوشوقتی از آشنایی با خانواده این شهید، لوح سپاس ریاست دانشگاه را به خانواده شهید تقدیم کرد.

قسمتی از وصیت نامه شهید ذکرعلی نصرتی

....نخست از خداوند احد می خواهم که علاقه به شهادت را به من عنایت فرماید تا با شناخت وعشق، به این هدف مقدس نائل آیم پس از آن این فوز عظیم را نصیب من بنماید . نفس اماره ، فطرت پاک را تیره کرده و بر آن غالب شده و چون رسیدن به درجه صلحا نیاز به تزکیه و تهذیب تدریجی نفس دارد، تنها شهادت است که با تمسک به آن می توان یک شبه راه صد ساله را پیمود ...

....و اما همسرم ، تو برای من همسر و مونس صادق و پاکی بودی، من شاید لیاقت تو را نداشتم. از خداوند می خواهم که ان شاء الله اگر بهشت را نصیبم کرد بقیه زندگی مان را در تولد جدید ادامه بدهیم و ترا مونس ابدی من بنماید. بچه ها را به تو می سپارم و با تجربه ای که داری و با هدف مقدست آنها را پرورش بده...



رزمنده میثم کمالزاده:


شهید حاج ذکرعلی نصرتی در سال ۶۱و ۶۲ در دبیرستان شهدا ی انقلاب اسلامی تدریس میکرد .

ایشان در فروردین ۶۳ در تیپ حبیب بن مظاهر (آن موقع هنوز لشکر سیدالشهدا تشکیل نشده بود) در منطقه عملیاتی حضور داشتند و علاوه بر امور رزمی ، چادر به چادر می گشت و دانش آموزان را درس میداد و تشویق میکرد در امتحانات شرکت کنند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات