شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید تقی پورپنجکی-سالار
شهید سالار تقی پورپنجکی
نام پدر: ذکریا
تاریخ تولد: 7-3-1332 شمسی
محل تولد: مازندران - نوشهر
تاریخ شهادت : 9-7-1361 شمسی
سن:29
دوم نظری
محل شهادت : سومار
عملیات:مسلم ابن عقیل
گلزار شهدا: میجلار
مازندران - چالوس





1- پدر شهید می‌گوید: «هنگامی که جنگ شروع شد، ایشان به سوی جبهه شتافتند و زمانی که مورد مخالفت مادرشان قرار گرفتند، به ایشان گفتند: شما چهار پسر دارید، وقتی یکی از آن ها را در راه اسلام و قرآن ندهید، چگونه می‌توانید بگویید مسلمان هستید؛ یعنی ما زنده باشیم و بیگانگان بر کشور ما تعارض کنند.»

2- ظریقه تقی‌پور (خواهر شهید) می‌گوید: «زمانی که یکی از بستگان همسرش به شهادت رسید، ایشان ناراحت شد و از خداوند درخواست نمود تا درجه رفیع شهادت را نصیب او بگرداند. اعتقاد داشت که برای شهادت نباید گریست، بلکه باید خوشحال بود و افتخار کرد.»

3- عمه‌گل تقی‌پور (خواهر شهید) می‌گوید: «زمانی که انقلاب شروع شد، ضبط صوتی را که در خانه بود بر‌می‌داشت و به داخل اتاق می‌رفت، وقتی از او سوال می‌کردند که چه کار می‌کنید؟ می‌گفت: کار خصوصی دارم انجام می‌دهم. صحبت‌های امام را گوش می‌داد و اعلامیه‌ها را با خودش می‌آورد. عکس شاه را هم پاره می‌کرد و داخل دستشویی آتش می‌زد. به او می‌گفتم: این کارها را نکن، تو را می‌گیرند. او می‌گفت: هیچ کس نمی‌تواند مرا بگیرد.»



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات