شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید حسینی-سید محمدرضا

شهید سیدمحمدرضا حسینی
نام پدر: سیدجهانگیر
تاریخ تولد: 1-12-1344 شمسی
محل تولد: کرج
دانش آموز دوم متوسطه

تاریخ شهادت : 24-7-1363 شمسی

سن:19سال

دوم دبیرستان

محل شهادت : شرق بصره

عملیات : پدافندی

گلزار شهدا: حاجی اباد
البرز - کرج


یکم اسفند 1344، در شهرستان کرج به دنیا آمد. پدرش سیدجهانگیر (فوت 1347) و مادرش فاطمه نام داشت. دانش آموز دوم متوسطه در رشته تجربی بود. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. بیست و چهارم مهر 1363، با سمت بی سیم چی در جفیر بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای روستای جوادآباد تابعه زادگاهش قرار دارد.

در ادامه متن نامه شهید "سیدمحمدرضا حسینی" را بخوانید.

خدمت خانواده عزیزم سلام عرض می‌نمایم و امیدوارم که همیشه در زیر سایه لطف الهی همیشه سالم بوده باشید و هیچ نگرانی نداشته باشید. باری امسال عید ما دیدار و عیددیدنی با خانواده شهدا بودن است. امسال عید ما با یتیمان و شهدا بودن است. امسال عید ما با مادران و پدران شهید داده است. امسال عیدی ما نداریم سفرة رنگین برخانه هایمان نداریم و خدای نکرده نباید در خانواده های ما چنین باشد. راستی در مورد اینکه ما 15 عید بیاییم معلوم نیست ولی امیدوارم که 15 عید باشد پس بنابراین منتظر من نباشید که حتماً 15 عید بیایم. این فیلمها را بدهید به اکرم فیض فیلم‌ها است اکرم می‌باشد. اگر می‌خواستید ظاهر کنید ببرید و بدهید به همان عکاسی که از او فیلم گرفتیم. حتماً یادتان نرود به عکاسی های دیگر ندهید. آن فیلم قبلی که فرستاده بودم آن را هم مثل همین فیلم‌ها کنید.خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگه‌دار.


https://s27.picofile.com/file/8460910350/%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A72.jpg


https://s26.picofile.com/file/8460910450/3%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85%D8%AD%D9%85%D8%AF%D8%B1%D8%B6%D8%A7.jpg

دفتر بسیج دبیرستان


امسال عید ما با مادران و پدران شهدا است


وصیتنامه:

به نام او که‌ هستى‌ از او نام گرفت،به نام او که‌ رحمان‌ رحیم است. ‌

خدایا! شکر که به من‌ فهماندى‌ که‌ تو خالق من هستى و در آخر پیش تو بر خواهم گشت.

یا الله! ‌در قرآن‌ و دیگر کتب آسمانى‌ گفته اى‌ که‌‌ انسانها، دنیا بازیچه‌اى‌ بیش‌ نیست. ولى‌کو گوشِ شنوا که‌ نداى سراسر محبّت‌ تو و اولیائت‌ را بشنود و از خواب غفلت بیرون بیاید؟

خدایا! تو را شکر مى‌گوییم که بر کشور بقیة الله الاعظم (عج ) منّت‌ نهادى و مردى از تبار حسین (ع ) را نصرت‌ دادى‌ که‌ امّت رسولت و عاشقان حسینت را از اسارت طاغوت آزاد کند.

اى‌امّت‌اسلام! اى‌مردم‌ایران! ‌شما که‌ با چشم خود دیدید که‌ چگونه این جوانهاى اسیرطاغوت، از خواب غفلت بیدارشدند و عاشق و دلباخته ی معبود خود به ایثار جان و هستى خود پرداختند،آیا هیچ فکر کرده اید چرا جوانهایى که جبهه مى‌آیند دیگر هیچ نیرویى‌ نمى‌تواند این‌ عاشقان‌ را از رفتن‌ به جبهه ‌باز دارد؟

 به‌ خدا قسم این عاشقان‌ در جبهه با آقایشان‌ مهدى (عج ) و مولایشان حسین(ع) هم صدا مى‌شوند. شبها مهدى (عج ) به دیدارشان‌ مى آید. حسین (ع) عاشق آنهاست و آنها نیز دلباخته ی حسین (ع) هستند.عزّت و شرف ما در جهاد است.

 امّت حزب الله دست از پیروى امام‌ این نایب بر حقّ‌ مهدی (عج ) برندارید. شما را به فاطمه زهرا(س) از پیر جماران پیروى کنید. به‌ خدا قسم تنها در پیروى اوست که‌ در نزد اباعبدالله (ع) روسفید خواهید شد و از تاریکى هاى جهل و گمراهى نجات خواهید یافت.

خدمت مادربزرگِ مهربانم! امیدوارم‌ که خداى منّان به شما صبر بدهد و شما را از بندگان خوب‌ خودش قرار دهد. هیچگاه به دلتان ناراحتى راه‌ ندهید که خداى بزرگ نعمتى بزرگ به‌ ما عطا کرده که ما هیچگاه جوابگوى این نعمت نخواهیم‌ بود. و از خداى بزرگ بخواهید ما را از مخلصان درگاهش قراردهد.

 خدمت مادر عزیزم! به‌ خداى‌ بزرگ که‌ نمى توانم وصف تو را برزبان بیاورم و علاقه ی خویش را نسبت به‌ شما بیان کنم.و آن‌ هم بخاطر فداکاریهاى شما در زندگیست. مادرم! ولى امیدوارم که فاطمه زهرا(س) روز قیامت از شما راضى باشد، و در نزد او روسفید باشید.

خدایا! تو را به عزّت و جلالت ما در بنده‌ را روز قیامت در نزد ائمّه ی اطهار روسفید بگردان.

مادر جان! خواهش بنده از شما سرور گرامى این است که جانِ اباعبدالله اگرخداى بزرگ‌ از بنده راضى شد، براى بنده گریه نکنید،هر وقت خواستى گریه کنى جان زهرای مرضیّه براى مظلومیّت اباعبدالله گریه کن.

مادر! به‌خداقسم دوست ندارم، این خانواده ی اسراء و مفقودین احساس ناراحتى و کمبودى کنند. اگر مى‌توانید براى بنده از تشریفات دست بردارید و تمام مخارجى که مى‌خواهید خرج کنید فقط براى جبهه هاى حق علیه باطل‌ بفرستید و از خداى بزرگ و بى همتا بخواهید که  ما را با اباعبدالله محشور کند.

خدمت خواهرانم! امیدوارم که زینب کبرى (س) را در زندگى سرمشق خود قرار دهید،به‌ خدا قسم اگر تقوى را پیشه کنید همیشه پیروزید.الله را مدّ نظر بگیرید و نمازهایتان را با اخلاص بجا آورید و حجاب، این سنگر زنان مسلمان راحفظ کنید،‌و یار و یاور روح خداخمینى بت شکن‌، ابراهیم زمان باشید.

خدمت برادران بسیج و سپاه! اى عاشقان اباعبدالله، تقوى و پرهیزکارى را پیشه کنید و هرگز امام عزیزمان را تنها نگذارید.

 برادران! زمان، زمان با ارزشى است از آن استفاده کنید، و همیشه الله را مدّ نظر بگیرید،سعى‌کنید به خوبان زمانه خودمان نزدیک‌تر باشید و هیچگاه برادران رزمنده را از یاد نبرید، همیشه در کارهایتان نظم داشته باشید. امیدوارم‌ که‌ خداى‌ رحیم شما را از مخلصان درگاه خودش قراردهد.

 خدمت ملّت غیور ایران

 اول سلام و درود بر شما که در راه حق،جوانهاى خود را فدا مى کنید.

 دوم اى کسانى که بعد از چندین سال پس از انقلاب از خواب بیدار نشده ایدبه‌ خدا قسم‌ در کشورى قرار گرفته‌اید که حجة بن الحسن (عج) صاحب آن کشور است و بر آن کشور نظر دارد و در روز قیامت هیچ عذرى از شما پذیرفته نخواهد شد. جهاد را ترک نکنید و اسلام را تنها نگذارید. قدر این برادران بسیج و سپاه را بدانید، اینان‌ کبوتران عاشقى‌ هستند که مدّت کمى در میان ما هستند،که ما را از خواب خرگوشى بیدارکنند. اینان آیه هاى ایثارند که عملا براى ما نمایان مى‌شوند. تلاش کنید، تا خود را در صفوف اینان که اولیاء خدا هستند قرار دهید.اینان بحق عاشقان بى ریاى این ولایتند. در آخر بنده با شرمندگى از تمام کسانى که بنده را مى شناسند حلالیّت مى طلبم و خطاى بنده را به حساب مکتبم نگذارید.

خدایا! به رهبرکبیر انقلاب طول عمرعطا بفرما،ورزمندگان اسلام رابه صحن وسراى مولایمان حسین (ع)برسان.

در آخر در سر قبر بنده بعد از نام خداى مهربان بنویسید :

عاشقانت بر تو اگر تحفه ی ‌جان‌ آرند به‌ سر کوى‌ تو که‌ زیره‌ به‌ کرمان‌ آرند

منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره فرهنگی و تبلیغات


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات