شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید اصغری-امیر

شهید امیر اصغری
نام پدر: مرادعلی
تاریخ تولد: 21-8-1344 شمسی
محل تولد: تهران

مقطع تحصیلی:دوم دبیرستان

تاریخ شهادت : 12-7-1361 شمسی

سن:17سال

محل شهادت : سومار
عملیات مسلم ابن عقیل

گلزار شهدا : بهشت  زهرا (س)
.قطعه:26 ردیف:94 شماره مزار:38
تهران






زندگی نامه این شهید بزرگوار به شرح ذیل است:

شهید امیر اصغری در سال 1344 در تهران متولد شد دو سال از آغاز زندگیش میگذشت که بر اثر سرخک از پا فلج شد که با زحمات زیاد پدر و مادر در چهار سالگی بهبود یافت و در سن 7 سالگی به مدرسه رفت و از کلاس دوم دبستان به کرج نقل مکان کردند.

تا کلاس دوم نظری در کرج مشغول تحصیل بود و جوانی بود که همیشه از همسالان خود که در محل بودند و به عیاشی مشغول بودند دوری میکرد و به راهی که خودش انتخاب کرده بود میرفت اوایل انقلاب فعالیت خود را در مسجد سجاد آغاز کرد و به پاسداری و گشت شبانه و روزها به شعارنویسی بر ضد منافقین مشغول بود در اواخر سال 59 در بسیج مردمی ثبت نام کرد. علاوه بر این با وجود فقر مادی به تحصیل ادامه میداد و هر سال با موفقیت قبول میشد او هر هفته در نماز جمعه شرکت میکرد و دیگران را هم برای رفتن به نماز جمعه تشویق میکرد و از اخلاق بسیار خوبی و ایمان قوی برخوردار بود در سال 61 برای بهتر مبارزه کردن با ضد انقلاب 2 سال در بسیج شرکت داشت و به ورزشهای رزمی پرداخت و بعد از ندای امام برای رفتن به جبهه برای اعزام به جبهه ثبت نام کرد.

بعد از دوره آموزشی در تاریخ 22 مرداد عازم جبهه شد یک هفته در اهواز بود و بعد عازم جبهه غرب سومار گردید او همیشه میگفت پدر این دنیا ارزش ندارد هر کاری را بخاطر خدا انجام دهید و آن کار با ارزشتر از هر کاری است

او در تاریخ 11 مهرماه در عملیات مسلم ابن عقیل به سوی خدای خود شتافت و به شرف شهادت نائل آمد.


پیام شهید : از خواهرانم می‌خواهم که حجاب خود را حفظ کنند که حجابتان از اسلحه‌ی من محکمتر و کوبنده‌تر است.

شاهد قرآنی : یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً (احزاب/59) اى پیامبر! به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمن بگو چادرها یشان را بر خویش نیک بپوشند این (کار) براى اینکه (به پاکدامنى) شناخته شوند و آزار نبینند نزدیک‏تر است و خداوند آمرزنده‏اى بخشاینده است.

شاهد حدیثی : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) إِنَّ خَیْرَ نِسَائِکُمُ الْوَدُودُ السَّتِیرَةُ الْعَفِیفَةُ الْعَزِیزَةُ فِی أَهْلِهَا ... الْحَصَانُ عَنْ غَیْرِهِ (مکارم الأخلاق، ص200) رسول خدا (ص) فرمود : بهترین زنان آن است که با عاطفه و محبت و عفیف و پوشیده باشد، در خانواده‏اش عزیز و محترم، و نسبت به دیگران (از مردان) مستور و خوددار باشد.



به گزارش نوید شاهد البرز؛  شهید "امیر اصغری" که نام پدرش مرادعلی است وی در بیست و یکم آبان ماه 1344 چشم به جهان گشود. برای دفاع از وطن به عنوان رزمنده‌بسیجی در دوران دفاع مقدس به منطقه جنگی سومار رفت و در عملیات "مسلم بن عقیل" دوازدهم مهرماه 1361 به شهادت رسید. تربت پاک شهید در بهشت‌زهرا(س) تهران نمادی از ایثار و استقامت در راه وطن است.


در ادامه متن وصیت‌نامه شهید "امیر اصغری" را بخوانید.

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدا پاسدار حرمت خون شهیدان و با درود بیکران به رهبر کبیر و فرمانده کل قوا امام خمینی و با سلام و درود به ارواح پاک شهیدان:

امیدوارم که سلام گرم مرا از فرسنگ‌ها راه دور و از میان آتش و خون و جانبازی‌ها و فداکاری‌ها و ایثارگری‌های حسین‌گونه‌ی سربازان امام زمان (عج) بپذیرید. مادر عزیزم، نمی‌دانم چگونه این نامه را شروع کنم و به پایان برسانم نمی‌دانی زندگی در اینجا چه لذّتی دارد مثل طفلی که تازه به دنیا می‌آید:

جبهه محلّ عاشقان خداست و رزمندگان در پی یافتن خدا هستند. مادرم تا کربلا راهی نمانده ان‌شاالله به‎زودی زود به پیشواز کربلا خواهیم رفت. اینجا که هستیم دنیای دیگری است گاهی اوقات که مقایسه می‌کنیم بین جبهه و شهرهای اطراف را می‌بینیم که بین آنها فاصله‌ای نیست و مردم مسلمان پیرو خطّ امام فاصله‌ای بین جبهه و پشت جبهه به‌وجود نمی‌آورند، همچنانکه از کمک‌های بی‌دریغ آنان به این مسئله پی می‌بریم.

آرزوی من شهادت است

کلّاً همه چیز که ما در اینجا داریم و از آن استفاده می‌کنیم همه و همه چیز از کمک‌هایی که امّت مسلمان و شهید‌پرور به ما می‌کنند و برای ما می‌فرستند و شهرهایی که در منطقه جنگی است چنان به زندگی عادی خود ادامه می‌دهند که انگار خبری از جنگ نیست. می‌دانم مادر که تو دوست داری من به سلامت به خانه برگردم ولی تنها آرزوی من شهادت است.

درس‌هایتان را خوب بخوانید

از خواهرانم می‌خواهم که حجاب خود را حفظ کنند که حجابتان از اسلحه من محکم‌تر و کوبنده‌تر است و از برادرم می‌خواهم که درس‌هایش را خوب بخواند و از پدر و مادر عزیزم می‌خواهم که اگر من شهید شدم در مرگ من ناراحت نباشند و مرا حلال کنند و همه برایم دعا کنید و افتخار کنید که فرزندی را به اسلام هدیه کرده‌اید. به امید روزی که پرچم اسلام برفراز بلندترین قلّه‌ی جهان برفراز درآید.

ما اهل کوفه نیستیم حسین (ع) تنها بماند/ ما می‌رویم به جبهه امام زنده بماند.

خدایا، خدایا، تا انقلاب مهدی خمینی را نگهدار.

پیام شاخص شهید بزرگوار بر اساس متن وصیّت‌نامه و مطابقت با آیات و روایات

حجـاب

پیام شهید : از خواهرانم می‌خواهم که حجاب خود را حفظ کنند که حجابتان از اسلحه‌ی من محکم‌تر و کوبنده‌تر است.

شاهد قرآنی : یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنینَ یُدْنینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلاَبِیبِهِنَّ ذلِکَ أَدْنى‏ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلا یُؤْذَیْنَ وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحیماً (احزاب/59)

اى پیامبر! به همسرانت و دخترانت و زنان مؤمن بگو چادرهایشان را بر خویش نیک بپوشند این (کار) براى اینکه (به‌پاکدامنى) شناخته شوند و آزار نبینند نزدیک‏‌تر است و خداوند آمرزنده‌‏اى بخشاینده است.

شاهد حدیثی : قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) إِنَّ خَیْرَ نِسَائِکُمُ الْوَدُودُ السَّتِیرَةُ الْعَفِیفَةُ الْعَزِیزَةُ فِی أَهْلِهَا ... الْحَصَانُ عَنْ غَیْرِهِ (مکارم الأخلاق، ص200)

رسول خدا (ص) فرمود: بهترین زنان آن است که با عاطفه و محبت و عفیف و پوشیده باشد، در خانواده‏‌اش عزیز و محترم، و نسبت به دیگران (از مردان) مستور و خوددار باشد.



منبع: پرونده فرهنگی شهدا،اداره فرهنگی و تبلیغات

نظرات (۱)

بسم رب الشهدا والصدیقین


وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ (آل عمران ، ۱۶۹)‏
شهادت بالاترین فضیلتی است که خداوند این ارمغان آسمانی را، به پاک ترین جهادگران  در راه خویش عطا می نماید و الحق سخنی بالاتر و معنوی تر از ذکر مقام این آسمانیان و زنده نگه داشتن میراث ماندگارشان سراغ نداریم . ما جاماندگان از قافله کاروان عاشورایی برخود فرض میدانیم تا از شهدا این آیه ‏های مجسم   ایثار و اخلاص  سخن بگوییم و از دریای بیکران علم و معرفت ایشان برای رسیدن به قله های پیشرفت وسعادت اخروی خویش توشه برداریم .
بدینوسیله به مصداق لم یشکر والمخلوق ولم یشکر الخالق از شما ‌و دیگر دوستانتان که در تلاش زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هستید الخصوص شهید امیر اصغری کمال تشکر نماییم 

از طرف خانواده شهید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات