شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید کریمی-فیروز

شهید فیروز کریمی رزکانی
نام پدر: اکبر
تاریخ تولد: 1-11-1343 شمسی
محل تولد: تهران
تاریخ شهادت : 21-4-1361 شمسی

سن:18سال

اول دبیرستان

محل شهادت :شلمچه

عملیات: رمضان

گلزار شهدا: رزکان نو
البرز - کرج

برادرش علی نیز به شهادت رسیده است

فیروز کریمی رزکانی 18 ساله بود که در شلمچه در سال 1361 به شهادت رسید. علی کریمی رزکانی نیز چهار سال پس از شهادت برادرش در منطقه پاسگاه زید در سال 1365 به درجه رفیع شهادت رسید و در زمان شهادت 23 ساله بود.


https://s24.picofile.com/file/8455751050/%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85%DB%8C_%D9%81%DB%8C%D8%B1%D9%88%D8%B2.jpg

وصیت نامه شهید فیروز کریمی:

 با سلام به رهبر کبیر انقلاب وبنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت آیت الله  العظمی امام خمینی و با سلام خدمت  ملت شهید پرور ایران و با درود به رزمندگان  پرتوان اسلام درجبهه های حق علیه باطل که تا آخرین قطره خون خود ازانقلاب و امام دفاع کردن و میکنند و دربرابر هر ابرقدرتی می ایستند و حقانیت خود را ثابت میکنند این رزمندگان با یاری الله پیش میروند واز هیچ چیزی هراس به دل خود راه نمی دهند .

آری وقتی جوان 13 ساله خود را به زیر تانک میاندازد و تانک را منهدم میکند و از هیچ کس نمیترسد حتما دلیلی دارد و دلیلش اینست که هدف خود را پیداکرده و میداند مقصدش کجاست بلی مقصد او خدای یکتاست و وقتی خدا را شناخت چیزی جلودارش نیست  و ازمرگ استقبال میکند.

 وقتی که رزمندگان خبرحمله را میشنوند سرازپا نمی شناسد دست به دعا و نیایش برمیدارند و ازخدا طلب آمرزش میکنند اما نیروهای بعثی وقتی که خبر حمله را میشنوند سخت نگران میشوند زیرا که میدانند اگر کشته شوند به کجا خواهند رفت و میبینند که عاقبتشان خراب است پس مشاهده میکنیم که بین نیروهای دلاور اسلام و نیروهای بعثی چه تفاوتی وجوددارد آنهم در 500 متری یکدیگرکه در هرلحظه امکان مردن وجود دارد .

 و با سلام خدمت پدربزرگوارم که ازاو برای زحماتی که برای من کشیده سپاسگذارم  و امیدوارم ازمن گله ای نداشته باشد پدرجان حتما این جمله را شنیده ای که میگوید : آنان که رفتند کاری حسینی کردند وآنان که ماندند باید کاری زینبی کنند و الا یزیدیند بله ما که رفتیم و شما باید ادامه دهنده راه تمام شهیدان باشید و از خون پاک شهیدان پاسداری کنید و امام را دعا کنید و به فکر زرمندگان اسلام باشید

مبادا فراموش کنید کاملا درجنگ هستیم و این رزمندگان به یاری و کمک شما ملت ایران احتیاج دارند و شما هستید که باید جلوی حرکت ستون پنجم و منافقین را بگیرید و آنها را نابود کنید.

 پدرجان مرا حلال کن .  اگر بدی ازمن دیده ای بر بزرگواری خویش ببخشی تا آسوده بمیرم.

 و سلام خدمت مروارید خانم که بعداز مادرم برای من زحماتی فراوان کشیده ای ازشما هم میخواهم که با حجاب کوبنده ات پاسدار خون شهیدان باشی و ادامه دهنده راه تمام شهیدان از کربلای حسین تا انقلاب کبیر خمینی و فرزندان خود را در جهت اسلام و درمسیرالله تربیت کنی.

و شما معلمان این فرزندان انقلاب هستید که با تربیت کردن صحیح خود آنها را وارد اجتماع کنید تا برای این انقلاب کوشش کنند واین انقلاب مال همان فرزندان کوچک است و درآینده آنها هستند که این انقلاب را پیش میبرند. ضمنا ازشما میخواهم که مرا برای بدیهایی که نسبت به شما کردم ببخشی و مرا حلال کنید تا خیالم آسوده باشد.

 سلام بر خواهر عزیز و گرامیم فاطمه کریمی که به نظرمن الگوئی است برای دختران خواهرجان تو که براه خود رفتی و کارت را داری انجام میدهی امیدوارم در این راه پیروز باشی و دیگران را آگاه کنی خواهرازتو میخواهم که کمی مادرم را نصیحت کنی تا زیاد غصه نخورد به او بفهمانی که تنها مادری نیست که پسرش راازدست داده اینگونه مادرها زیاد هستند و خدا به او وتمام مادران صبر عنایت کند خواهر جان مرا ببخش  به تو بدی کردم و مرا حلال کن تا در آخرت آسوده باشم .

وسلام به برادرانم که به من محبتهای زیادی کرده اند برادران ازشما میخواهم که این انقلاب را یاری کنید و این انقلاب به کمک شما نیاز دارد و شما جوانها هستید که این مملکت را اداره میکنید امیدوارم کارتان فکرتان و هرحرکتی که انجام میدهید برای این انقلاب باشد و امام رادعا کنید تا سلامت و پایداربماند زیرا این امام بود که این آزادی و استقلال رابه ما عطا فرموده و ما باید قدراین امام بزرگواررا بدانیم . امامی که با وجود اینکه در جنگ هستیم میگوید امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند و ازاینطرف دست به سوی شوروی هم بلند نمیکند وازاوهم کمک نمیگیرد وتمام تکیه اش به خدای بزرگ است و ازاو یاری میجوید . پس شما ها هم باید امام را نگهدارید .

و هرخوبی و بدی که ازمن دیده اید مرا به بزرگی خویش ببخشید و کمی هم به سراغ مادرم بروید و اورا دلداری داده نگذارید نگران من باشد.

سلام به مادرم به عزیزترین کسم که خیلی دوستش دارم مادرم تو برای من زحماتی را متحمل شدی که هیچکس دیگرنمیتوانست این زحمات را بکشد مارد تو شبهای زیادی را تا صبح کنارم بودی ازمن مراقبت میکردی و مواظب بودی تا صدمه به من نرسد مادر تو ازمن جدا نمیشدی و مرا ترک نمیکردی میدانم که حالا دوری من برای تو سخت است چون 18 سال تمام زجرکشیدی تا مرا به این دوران رساندی . اگر تو نبودی من هم اکنون این وصیت نامه رانمی نوشتم تو بودی که با مراقبت و متحمل شدن زحمات بسیارمرا بزرگ کردی و تحویل اجتماع دادی میدانم که دلت برای من تنگ خواهد شد و شب و روز به فکرمن هستی شبها ازفرط دوری من خوابت نمی برد مادرمن هم دلم برایت تنگ خواهد شد و دوری تورانمی توانم تحمل کنم . امیدوارم که از من راضی باشی در عوض خوبیهای تو ، من نسبت به تو بدی کردم ازکرده هایم پشیمانم و امیدوارم که مرا ببخشی مادر زیاد هم برای من نگران مباش زیراکه هم جایم خوب است و نزد پروردگارخود روزی میخورم و شاید شنیده باشی این آیه را که میگوید : گمان مکنید که آنان که در راه خدا جهاد کردند و کشته شده اند مرده اند بلکه آنان زنده اند و نزد خدای خویش روزی میخورند . امیدوارم که خدا ازسرگناهان ما بگذرد و ما در بهشت ابدی همدیگر را ملاقات کنیم .

 مادر این را بدان که خدا دارد مارا در این دنیای بی ارزش امتحان میکند وهرکس اعمالش زشت باشد ومرتکب خلاف شده باشد به جزای خویش میرساند وهرکس که در این دنیا خوبی کرد و اعمال صحیح انجام داد پاداش میدهد.

 پس مادر سعی کن که کارهای خودرا برای رضای خدا انجام دهی و اعمال صحیح انجام بدهی ومرتکب اشتباه نشوی تا در آن دنیا یکدیگررا زیارت کنیم مادر دیگرصحبتی ندارم فقط امیدوارم که بدیهای مرا ببخشی تا خیالم ازهرجهت راحت باشد و هیچگونه ناراحتی نداشته باشم اززحماتی که برای من کشیدی ازتو سپاسگذارم .

سلام به اهالی دهکده نمونه رزکان نو امیدوارم ازسوی من برادر کوچکتان گله ای نداشته باشید ازشما به عنوان یک برادر میخواهم که ادامه دهنده راه شهیدان باشید و امام عزیزمان را ازجان دعا کنید ما که میرویم و کشته میشویم ولی مسئولیتمان را به عهده شما ملت قهرمان پرور میگذاریم ازحرکت منافقین جلوگیری کرده و به آنها امکان هیچگونه فعالیتی را ندهید چون اگرَآنها فعالیت خود را آغاز کنند شما را غافلگیر خواهند کرد پس بیدار وهوشیارباشید و بفرمان امام عزیزمان که میگوید : خود شما باید جمعیت اطلاعاتی وگروه اطلاعاتی باشیدیعنی هرگونه شکی نسبت به کسی بردید اطلاع دهید و جلوی حرکت این مزدوران کثیف را بگیریدچون آنها ازکفارهم بدترند.  همانگونه که مولای متقیان علی ع میفرماید منافقین ازکفارهم بدترند زیرا کفاررودرروی ما قراردارند و ما براحتی آنان را ازبین میبریم ولی منافق با حیله و نیرنگ خود را در شهر و روستا و درخانه هم جا میزند و به شایعه پراکنی میپردازد پس مواظب باشید تا گول این پست فطرتان را نخورید دیگر عرضی ندارم فقط ازشما عاجزانه میخواهم ازکوچک تا بزرگ که هر بدی که ازمن دیده اید به بزرگی خود مرا ببخشید .

 والسلام علیکم و رحمت الله برکاته روز سه شنبه ساعت 5/3 بعد از ظهر ومارا آماده میکردند برای عملیات.

 5/5/61 فیروز کریمی رزکانی







نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات