شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید زارعی-محمدموسی

شهید محمدموسی زارعی
نام پدر: علی بخش
تاریخ تولد: 5-12-1346 شمسی
محل تولد:آغبلاغ از توابع شهرستان بیجار

سن:19
سال چهارم

تاریخ شهادت : 28-12-1365 شمسی
محل شهادت : شلمچه

کربلای5

گلزار شهدا: اغبلاغ
کردستان - بیجار

به گزارش نوید شاهد کردستان؛

 شهید محمد موسی زارعی پنجم اسفند 1346 در روستای آغبلاغ از توابع شهرستان بیجار در خانواده ای متدین و کشاورز به دنیا آمد. پدرش علی بخش و مادرش خدیجه نام داشت. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم به پایان رساند. پس از مدتها مجاهدت در جبهه های حق علیه باطل در بیست و هشتم اسفند 1365 ، در شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.



متن وصیت نامه شهید:

فضل الله المجاهدین على القاعدین اجرا عظیما

خداوند جهادگران را بر کسانى که جهاد نمى‌کنند به پاداش بزرگى برترى دارد. (قرآن کریم)

باعرض ادب به پیشگاه حضرت ولى عصر (عج) مهدى موعود و با سلام و درود بیکران بر رهبرانقلاب اسلامى ایران حضرت امام خمینى و با سلام و درود بى‌پایان بر تمام شهداى راه حق و فضیلت از صدر اسلام تاکنون بخصوص شهداى راه حق جنگ تحمیلى و سلام و درود بى‌نهایت بر تمام خانوادهاى شهدا و معلولین و جانبازان و مفقودین و مجروحین که با صبر و شکیبایى درس‌ استقامت و فداکارى را به سایرین مى‌آموزند و سلام و درود بر امت شهید پرور و مبارز و همیشه درصحنه ایران اسلامى بر خود واجب دانستم جهت رساندن پیام شهدا چند سطر بنویسم، که دشمنان ‌اسلام بفهمند که جوانان ایران با تمام آگاهى و هوشیارى مى جنگند تا پیروز شوند.

رنج روح ما را بزرگ می کند

اعتقادم بر این است که خداى بزرگ انسان را به اندازه درد و رنجى که در راه خدا تحمل کرده است‌ پاداش مى‌دهد و ارزش هر انسانى به اندازه سختیهائى است که در این راه تحمل کرده است و مى‌بینیم‌که مردان خدا بیش از هر کس در زندگى خود گرفتار سختیها و دردها شده‌اند ... ابرمرد تاریخ على (ع) را بنگرید که سختیهاى بسیار را کشیده است که گویى بند بند وجودش با درد و رنج جوش خورده‌ است امام حسین و زینب کبرى را ببینید که با رنج انس گرفته‌اند، چون مى‌دانستند که مادیات آنها با روحشان هم پرواز نیست و ما هم امیدواریم با معنویات بیشتر توان پرواز به سوى حق پیدا کنیم ما همه در جبهه‌هاى جنگ سختیها را تحمل کرده و با دشمن مى‌جنگیم تا پرچم پیروزى «لا اله الا الله» را بر مناره کربلا به احتزاز بیاوریم.

خدا را شکر مى‌کنم با فقر آشنایم کرد، رنج گرسنگان را بفهمیم.

 خدایا تو را شکر مى‌کنم که مرا در آتش عشق خود گداختى و همه موجودات و خواستنیها را بجز عشق و معشوق در نظرم خوار و بى‌مقدار کردى تا ناخالصى‌هاى وجودم را در آتش درد بسوزانم.

یافتن حقیقت را به دوستانم توصیه می کنم

خدایا اکنون احساس مى‌کنم که در دریایى از عشق به حق غوطه مى خورم خدایا پستى دنیا و ناپایدارى روزگار را همیشه در نظرم جلوه‌گر سازتا فریب زرق و برق عالم خاکى، مرا از یاد تو دور نکند اما همیشه مى‌خواستم که شمع باشم و بسوزم و نور بدهم آرزو داشتم اگر دوستانم مى‌خواهند از من دفاع کنند بخاطر محبت و دوستى با من اگر به ‌هدف من علاقه‌مندند بخاطر طرفدارى از حق باشد.

حلالیت از خانواده

اما پدر و مادر من، مى‌بخشید که نتوانستم فرزند خوبى برایتان باشم و حق فرزندى خویش را ادا کنم پدر جان امیدوارم در کارهایتان موفق باشید و امیدوارم که صبورى خود را به دشمنان اسلام نشان بدهى و همچنین برادرانم و خواهرانم افراد مومن و متعهد و خدمتگزار باشید و همه به جان امام دعا کنید و از همه افرادى که با بنده رفیق و آشنا و همسایه و قوم و خویش بودند حلالیت مى‌طلبم امیدوارم حلالم کنید.

خدایا خسته شده‌ام و دل شکسته‌ام ناامیدم مکن دیگر آرزوئى ندارم احساس مى‌کنم که این دنیا دیگر جاى من نیست با همه‌ وداع مى‌کنم و مى‌خواهم فقط با خداى خود تنها باشم، خدایا بسوى تو مى‌آیم و از علم و عالمیان‌ می‌گریزم تو مرا در جوار رحمت خود سکنى ده.

والسلام

گر مرا مهر حسین بر دل است‌

ماندنم در این جهان بى حاصل است

ما قاصد نوریم و جهان پیماییم‌

ما قافله سالار ره فردائیم

هر روز ما سبو سبو برگیرند

تا زود بخشکیم ولى دریائیم

اى تیر عدو که میکنى چاک دلم‌

از زخم ندارد بخدا باک دلم

من با صبر از عاقبت خویشتنم‌

چون گشته شوم سر زند از خاک دلم

دانش‌آموز سال چهارم رشته اقتصاد در دبیرستان شهداى انقلاب اسلامى شهرستان کرج (محمد موسى زارعى).


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات