شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید احمدی-سیدحسین

شهید سیدحسین احمدی
نام پدر: میرجبار

تاریخ تولد: 12-7-1342 شمسی
محل تولد: اردبیل - خلخال
تاریخ شهادت : 16-12-1363 شمسی
محل شهادت : پادگان حمید 
گلزار شهدا: امامزاده محمد

البرز - کرج

دوازدهم مهر 1342، در شهرستان خلخال دیده به جهان گشود. پدرش میرجبار و مادرش بهجت نام داشت. دانشجوی سال آخر دوره کاردانی در رشته تربیت معلم بود. تدریس می کرد. از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. شانزدهم اسفند 1363، در پاسگاه حمیدیه بر اثر اصابت ترکش به سر، شهید شد. پیکرش را درامامزاده محمد شهرستان کرج به خاک سپردند .

 

شهید سید حسین احمدی در سال ۱۳۴۲ در یکی از روستا های خلخال به نام خمیس دیده به جهان گشود. شش ساله بود که به تهران مهاجرت نمودند و در سن ۷ سالگی به مدرسه رفت و دوره ابتدایی و راهنمایی را با موفقیت در تهران پشت سر نهاد.سپس به اسلام آباد کرج نقل مکان کردند و دوران دبیرستان را در دبیرستان دهخدا و شهدای انقلاب اسلامی به پایان رساند و موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته اقتصاد گردید.او با مشکلات فراوان در دانشگاه شرکت کرد و در دانشگاه تربیت معلم قبول شد و در سال دوم رشته تربیت معلم مشغول به تحصیل شد.جهت تامین بخشی از مخارج زندگی خانواده ایام تابستان در کنار پدر مشغول به کار میشد.او در زمان اوج گیری انقلاب در اکثر راهپیمایی ها و تظاهرات شرکت می‌کرد و در تکثیر اعلامیه ها و نوار های سخنرانی امام فعالیت می‌کرد.پس از پیروزی انقلاب فعالیت متعدد در بسیج و کتابخانه مسجد، کمیته مبارزه با منکرات و گران‌فروشی و ستاد بسیج اقتصادی از جمله فعالیت های سیاسی و اجتماعی او بود.با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران در همان ابتدا عاشقانه و داوطلبانه به گروه نیرو های مردمی جنگهای نامنظم شهید چمران ملحق شد و مدتی در جبه های حق علیه باطل مشغول جنگ و جهاد با بعثیون عراق شد.او در حین تحصیل لحظه ای از انقلاب و رزمندگان کفرستیز غافل نبود و در پشت جبهه به فعالیت های خود از جمله جمع آوری کمک های مردمی و هدایت آن به جبه های نور علیه ظلمت ادامه می داد وهم... چنین در نهضت سواد آموزی و تکمیل ساختمان جبهه محل فعالیت می کرد،عشق و علاقه یاری و کمک به رزمندگان اسلام تمام وجوش را تسخیر کرده بود.به همین منظور به هنگام تحصیل در سال دوم مرکز تربیت معلم مجددا تحت عنوان امدادگر عازم جبهه شد و بعد از مدت ها حضور در کنار رزمندگان اسلام در حین تخلیه مهمات از قطار مورد بمباران هواپیماهای بعثی واقع شد و به درجه شهادت نائل شد.

 روحش شاد و یادش گرامی

 


 

۲۱بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات