شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهید میرحبیبی-سید مهدی

شهید سیدمهدی میرحبیبی

نام پدر: سیدرضوان الله

نام مادر:سیده منصوره

تاریخ تولد: 1-1-1341 شمسی

محل تولد: البرز - ساوجبلاغ - شهرجدیدهشتگرد

سن:25سال

مربی امور تربیتی

متاهل دارای دو پسر

بسیجی

تاریخ شهادت : 25-10-1366 شمسی

محل شهادت : ماووت

بیت المقدس ۲

گلزار شهدا: امامزاده محمد

البرز - کرج


https://s30.picofile.com/file/8468348734/%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%AD%D8%A8%DB%8C%D8%A8%DB%8C_%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C.jpg



شهید سید مهدی میرحبیبی


شهید سید مهدی میر حبیبی در سال 1341 در روستای ورده دیده به جهان گشود.و دوران کودکی خود رادر  آغوش پر مهر پدر ومادر و درجوار  برادران، خواهران و دوستان خود سپری نمود.دوران تحصیلات ابتدایی را با تحمل مشکلات و زحمات زیادی که لازمه زندگی روستایی بود با موفقیت به پایان رساند. در همان آغاز نوجوانی دارای روحیه ای والا و    علاقه مند به  فعالیت های جمعی ،فرهنگی و مذهبی بود. دوران تحصیل در  مقطع راهنمایی و متوسطه را در یکی از مدارس تهران سپری نمود شهید سید مهدی در زمان اوج گیری  انقلاب اسلامی با دوستان خود در تظاهرات و راهپیمایی ها شرکت می نمود و بدین نحو با نهضت امام خمینی(ره) همراه شد.

بعد از تعطیلی مدارس در زمستان سال 57 به روستا باز گشت و در فعالیت های مذهبی ، سیاسی و شکل گیری بسیج و انجمن اسلامی روستا در کنار دوستان خود مشارکت فعال داشت. تحصیلات متوسطه را در سال 59 در  دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی کرج با موفقیت بپایان رسانید و به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.

پس از اتمام خدمت سربازی شغل شریف معلمی را انتخاب و بعنوان مربی تربیتی در مدارس کرج شروع به فعالیت نمود.از همان اول شروع جنگ تحمیلی بارها برای دفاع از میهن اســــــلامی و اطاعت از امـام خویش عازم جبهه های حق علیه باطل گردید و در عملیات های مختلفی در تیپ رمضان، لشگر 27 و لشگر 10 سید الشهدا علیه السلام شرکت داشت.

در همان اوایل جنگ تحمیلی بر اساس سنت حسنه نبوی ازدواج نمود و ثمره این ازدواج دو فرزند به نامهای سید داود و سید رسول می باشد. شهید سید مهدی بعد از عملیات کربلا ی 5 حال و هوای دیگری داشت و به وضوح در سیمای نورانی او مشخص بود که درغم فراغ دوستان شهیدش تاب وتحمل از کف داده و در آرزوی وصال یاران وجوار قرب الهی لحظه شماری می نماید.

 عملیات بیت المقدس 2 در منطقه عملیاتی ماووت عراق وعده گاه وصال یاران برای او بود. آری در زمستان سال 1366 در اثر اصابت خمپاره همراه جمعی از رزمندگان به درجه رفیع شهادت نائل آمدو روح بلندش به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در جوار امامزاده محمد واقع در حصارک کرج آرام گرفت، روحش شاد وراهش پر رهرو باد.


 شهید سید مهدی در فرازی از وصیت نامه خود می فرماید:

خدایا تو خود می دانی که من بخاطر رضایت تو خانه و کاشانه ام را رها نموده ودر این کوهستانها پناه آورده ام تا بجویم آن چیزی را که سالها به دنبالش بودم.

 خدایا من به اینجا آمده ام تا امامم را یاری نمایم.تا دیگر امامم (از غربت ومظلومیت، همانند علی علیه السلام ) با چاه سخن نگوید.

به دوستانم به همکارانم به برادران بسیج و انجمن اسلامی سفارش می نمایم که سعی کنند در کنار ایمان، علم را ودر کنار علم ، ایمان را تقویت نمایند.

                                                                 

منبع :هیئت محبان الرضا - کرج

۲۴بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات