شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
بازدید مجموعه معتمدین از شهیدستان


✍ #رضا_قاسم‌پور

🔹ظهر امروز ۱۳ اسفند ۹۹ تعدادی از معتمدین البرز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضمن بازدید از دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی در جریان آخرین وضعیت ثبت ملی شهیدستان کرج قرار گرفتند.

🔻شهیدستان تا عید ثبت ملی می‌شود

#رضا_قاسم‌پور مدیر شهیدستان ضمن خیرمقدم گزارشی از روند ثبت مالکیت معنوی استانی و همچنین ثبت ملی مجموعه به حاضرین ارائه نمود.
وی گفت: دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی با تقدیم ۱۴۶ شهید اعزامی داوطلب دانش‌آموز در دفاع مقدس بر تارک مدارس خاص کشور می‌درخشد، به همین خاطر سال ۹۸ پس از پیگیری‌های چندلایه و نفسگیر بالاخره در بهمن ۹۸ در پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست امام جمعه محترم، شهیدستان کرج ثبت معنوی استانی گردید.
امسال نیز با پیگیری‌های مستمر پرونده ثبت ملی شهیدستان به وزارت میراث ارسال شده و به اذعان #دکترفریدونمحمدی مدیر کل میراث و گردشگری و صنایع دستی استان، پرونده ثبت مجموعه در دستور کار وزارت بوده و شهیدستان کرج تحت عنوان مکان رویداد (رخداد) دفاع مقدس ثبت ملی می‌شود.

🔻ثبت ملی شهیدستان؛ حرکتی هوشمندانه

در ادامه #مهندس_محسنی دبیر معتمدین البرز به ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت‌های معتمدین در پیگیری مشکلات محلات و شهرستان‌های مختلف استان و انتقال آنها به مسئولین مرتبط پرداخته افزود: اولین بار است که معتمدین از شهیدستان بازدید می‌کنند و امیدواریم با پیگیری‌های هوشمندانه‌ی مدیریت مجموعه بزودی شاهد برگزاری جشن ثبت ملی این دبیرستان گرانسنگ باشیم.

🔻مدیون شهدا هستیم

#استاد_رنجبر عضو انجمن اولیا و از فارغ‌التحصیلان شهیدستان ضمن تشریح وضعیت معنوی شهیدستان در دهه شصت به ذکر خاطراتی از همکلاسی‌ها و همسنگران شهید خود پرداخته افزود: ما مدیون جانفشانی شهدا هستیم. وی تلاش برای ثبت ملی این مجموعه را حرکتی به یاد ماندنی و در شأن شهدای دانش‌آموز خوانده افزود: ثبت ملی شهیدستان قطعا در تاریخ آموزش و پرورش البرز ماندگار و ثبت و ضبط خواهد شد.

🔻آرش کمانگیر اولین شهید دفاع از کیان ماست

#مهندس_دهباشی برادر دو شهید و از رزمندگان دفاع مقدس نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی به ذکر خاطرات دفاع مقدس پرداخته افزود: آرش کمانگیر اولین شهید در دفاع از کیان ملی ماست. در ادامه وی با قرائت قطعه شعری زیبا از مدیریت شهیدستان بابت پیگیری ثبت ملی قدردانی نمود.

🔻شهیدستان باید نماد فرهنگی کرج باشد

#دکتر_زالی رییس معتمدین البرز و نماینده اسبق کرج پشت تریبون رفته و از احساسات خود در مواجهه با تصاویر ۱۴۶ شهید دبیرستان سخن رانده افزود: شهیدستان استحقاق تبدیل شدن به نماد فرهنگی کرج را داراست و البته این مهم باید تحقق یابد.

🔻امام علی (ع) شهید فریضه نماز

#استادبیوک آبادی از فرهنگیان پیشکسوت و عضو شورای عالی آموزش و پرورش استان نیز ضمن بازخوانی خاطرات شهدای دانش‌آموز به جایگاه ویژه شهیدستان اشاره کرده و در پایان شعری زیبا و پرمحتوا در منقبت مولای علی (ع) قرائت نمود.
سپس حاج آقا حسینی نیز با یاداوری ضرورت پاسداشت شهدای دانش اموز به مداحی و نوحه سرایی پرداخت.

🔹میهمانان پس از برگزاری نماز جماعت به امامت #حجت‌الاسلام فلسفی با صرف ناهاری که #مهندس دلیری از خیرین معتمد تدارک دیده بود به دیدار از شهیدستان پایان دادند. لازم به ذکر است که #حجت‌الاسلام کیایی‌نژاد نماینده اسبق ساوجبلاغ و #حجت‌الاسلام حمیدی از شاعران و نویسندگان البرزی نیز در بازدید از مجموعه معتمدین را مشایعت می‌کردند.

تازه ها

۸۹بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات