شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

شهیدستان کرج

یادمان شهدا و رزمندگان دبیرستان شهدای انقلاب

سلام خوش آمدید
شهیدستان را به "مرکز شهیدشناسی و علوم شناختی" سوق دهیم

مهندس اسدیان عضو شورای شهر کرج:
شهیدستان را به "مرکز شهیدشناسی و علوم شناختی" سوق دهیم

✍ #رضا_قاسم‌پور

امروز سی ام آبان ۱۴۰۰ به مناسبت هفته بسیج، اسدیان (رئیس مرکز پژوهش های شورای شهر کرج) و هیات همراه ضمن بازدید دو ساعته از شهیدستان کرج(تجلیگاه شهدای دانش آموزان کشور)
یاد و نام شهدا و امام شهدا را گرامی نگه داشتند.

🔷در این دیدار ابتدا علی طهان "
دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی استان البرز" خاطرات خود را از حضورش در جبهه و همرزمان شهیدش در دبیرستان شهدای انقلاب اسلامی را مرور کرده و به گوشه هایی از ایثارگری و اخلاص دانش آموزان در جبهه های جنگ تحمیلی گریز زدند وی افزود:
آن زمان جو جبهه ها برادری و برابری بود و خبری از تقسیمات درجه ای رایج فعلی بین رزمندگان نبود.
وی افزود:زیر ساخت های کرج در حد یک کلانشهر و مرکز استان نیست برای انجام کارهای بزرگ و ماندگار باید آدمهای قوی را وارد گود کنیم.
در این راستا یکی از مراکزی که ظرفیت و پتانسیل ملی شدن را داراست شهیدستان کرج می باشد.

🔷در ادامه رضا قاسم پور و مهدی توسلی مدیران شیفت صبح و عصر شهیدستان گزارشی از چالش‌ها(فرصتها و تهدیدات) ارائه کرده و بر لزوم همدلی و همراهی مجموعه شورا و شهرداری و سایر نهادهای فرهنگی مرتبط در کنار مسئولین آموزش و پرورش برای احیای شهیدستان تاکید موکد نمودند.

🔷 مهندس اسدیان عضو شورای شهر کرج ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت:
امروز حس زندگی و شادابی در شهیدستان کرج به من دست داد.
وی ضمن یادآوری خاطرات خود در مسئولیت های مختلف از ۸ سال معلمی،حضور در مرکز پژوهش های مجلس،کندوکاو در آثار شهدای اهل قلم و غور در زندگی شهیدان آوینی و چمران افزود:
دنیای امروز پیچیدگی های خاص خود را داشته و امروز برای معرفی چهره ای نو و جوان پسند از اسلام و انقلاب به نسل جدید به شدت نیازمند تکنولوژی، علوم جدید و آخرین یافته های پژوهشی در علوم شناختی،هوش مصنوعی در فضاهای واقعی و مجازی هستیم.
 امروزه روز تسخیر جهان با "خلافت مجازی" صورت می گیرد و ارزش امنیت نرم کمتر از امنیت سخت نیست.

🔻اسدیان ضمن استقبال از همکاری های فرهنگی بین شورا و شهیدستان افزود:
اگر دنبال کار ماندگار هستیم باید برای شهیدستان "نظام اندیشگی و فکری شهدا" را استخراج کرده و مدل و "الگوی شایستگی شهدا" را به نسل جدید عرضه کنیم. سیکل تبدیلی دانش به بینش و سپس به مهارت با ذکر و یاد خدا روان‌تر اتفاق می افتد و در کنار نکو داشت یاد و نام شهدا ما باید  ۸۰ درصد کار فکری و پژوهشی برای شهدا انجام داده و خروجی را در قالب های روزآمد و جوان پسند "بی آرها،هند بوک،سریال گیم و بازی های رایانه ای" به نسل آتی ارائه نماییم و فرایند عمل،استمرار عمل،عادت،ملکه و خلق را با علم روز به نوجوانان و جوانان خود آموزش دهیم.

🔻عضو شورای پژوهش های مجلس ضمن اشاره به اینکه قرن اخیر،قرن علوم شناختی است گفت:
ما علوم شناختی را بستری برای هدایت نسل جدید لازم داریم در حالیکه در غرب فلسفه علوم شناختی "تسخیر افکار عمومی" است وی در پایان برای احصا برونداد و درونداد مناسب فعالیت‌های مشترک شورا و شهیدستان،خواستار تبدیل شهیدستان به مرکز شهیدشناسی و علوم شناختی گردید.

🔷در پایان مهندس خدابنده و ابراهیمی نیز ضمن اشاره به وجاهت معنوی شهیدستان کرج خواستار ایجاد فضای خودباوری برای تربیت دانش آموزان در تراز جمهوری اسلامی شده افزودند:
برای ثبت ملی شهیدستان و تبدیل تدریجی مجموعه به یکی از مراکز فرهنگی معنوی موثر استان باید زیر ساخت‌های لازم چیده و دیده شوند.

تازه ها

۶۰بازدید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
آخرین نظرات